Indonezija pozvala tehnološke platforme da se prijave za nova pravila licenciranja ili će biti blokirani

Procjenjuje se da je u februaru 2022. godine u Indoneziji bilo 191 milion korisnika društvenih medija

Indonezija pozvala tehnološke platforme da se prijave za nova pravila licenciranja ili će biti blokirani

Indonezija je pozvala tehnološke kompanije da se registriraju prema novim pravilima licenciranja ili riskiraju blokiranje svojih platformi, s podacima koji pokazuju da su mnoge velike tehnološke kompanije poput Googlea i Mete još danima nakon morale udovoljiti tim zahtjevima.

Zahtjev za registraciju dio je niza pravila, prvi put objavljenih u novembru 2020. godine, koja će omogućiti vlastima da narede platformama da uklone sadržaj koji se smatra nezakonitim ili koji “remeti javni red” u roku od četiri sata ako se smatra hitnim i 24 sata ako ne.

U tekstualnoj poruci Reutersu, tajnik za komunikacije Johnny G. Plate pozvao je kompanije da se registriraju prije primjene sankcija. Njegovo je ministarstvo prošlog mjeseca reklo da bi platforme mogle biti blokirane ako ne slijede pravila.

Do ponedjeljka je registrirano više od 5.900 domaćih i 108 stranih kompanija, uključujući aplikaciju za kratke video snimke TikTok i kompaniju za streaming muzike Spotify, pokazuju podaci Ministarstva komunikacija.

Ostale platforme kao što su Google, Twitter i Meta Platforms Inc od Alphabet Inc, koji posjeduju Facebook, Instagram i WhatsApp, još se nisu registrirale.

Novi sistem licenciranja odnosi se na sve domaće i strane operatore elektroničkih usluga. Vlada također može prisiliti kompanije da otkriju komunikaciju i lične podatke određenih korisnika na zahtjev tijela za provođenje zakona ili vladinih agencija.

Vlada kaže da su nova pravila osmišljena kako bi se osiguralo da pružatelji internetskih usluga zaštite podatke potrošača i da se internetski sadržaj koristi na “pozitivan i produktivan” način.

Neki analitičari sumnjaju da će indonezijske vlasti odmah blokirati platforme kojima upravljaju kompanije koje nisu usklađene, posebno s obzirom na to da se neke platforme naširoko koriste u Indoneziji, uključujući i državne službenike.

S mladom, digitalno potkovanom populacijom od 270 miliona ljudi, Indonezija je jedno od 10 najvećih svjetskih tržišta po broju korisnika za razne kompanije društvenih medija, uključujući TikTok, Twitter i Facebook.

– Naša analiza pokazuje da će ovo biti najrepresivniji propis te vrste u regiji – rekao je Nenden Arum, iz grupe za digitalna prava, Mreže za slobodu izražavanja jugoistočne Azije (SAFEnet).

Prema Statisti, procjenjuje se da je u februaru 2022. godine u Indoneziji bilo 191 milion korisnika društvenih medija. Samo Kina i Indija imaju više korisnika društvenih medija u azijsko-pacifičkoj regiji.

Izvor: Reuters

About The Author