Google blokira linkove kalifornijskih medija u rezultatima pretraživanja

Google koristi monopolsku poziciju na tržištu da iskaže protest protiv predloženog zakona

Google blokira linkove kalifornijskih medija u rezultatima pretraživanja

Google je privremeno blokirao pojavljivanje linkova lokalnih novinskih kuća u Kaliforniji u rezultatima pretraživanja kao odgovor na predloženi zakon prema kojem bi tehnološke kompanije morale plaćati publikacijama za dijeljenje linkova. Promjena se odnosi samo na neke korisnike u Kaliforniji.

Kalifornijski zakon o očuvanju novinarstva (CJPA) zahtijevao bi od velikih internetskih platformi da plaćaju “novinarsku naknadu” za povezivanje na stranice s vijestima sa sjedištem u Kaliforniji. Zakon je prošao kalifornijsku skupštinu 2023. godine, ali da bi postao zakon, treba proći u Senatu prije nego što ga potpiše guverner Gavin Newsom.

U postu na blogu Jaffer Zaidi, Googleov voditelj globalnih partnerstava za vijesti, objasnio je da kompanija eksperimentira s uklanjanjem linkova na lokalne vijesti za “mali postotak” korisnika u Kaliforniji u pripremi za potencijalno usvajanje zakona.

– Ove odluke ne shvaćamo olako i želimo biti transparentni s kalifornijskim izdavačima, zakonodavcima i našim korisnicima kako bismo izbjegli ishod u kojem sve strane gube, a kalifornijska industrija vijesti ostaje u još gorem položaju te potičemo zakonodavce da zauzmu drugačiji pristup – dodao je.

Google će također obustaviti “daljnja ulaganja u kalifornijski ekosistem vijesti”, stoji u postu na blogu, ukidajući kalifornijske publikacije iz Google News Showcasea, opcije koja gura priče korisnicima u pojednostavljenom feedu u nastojanju da poveća promet izdavačima.

Kalifornijski zakon ima za cilj podržati lokalnu novinarsku industriju, koja je u posljednjim desetljećima uništena dijelom zbog porasta društvenih medija i drugih online načina pristupa vijestima. Ali zagovornici pravednosti za medije kažu da je zakon pogrešan i da će koristiti većim izdavačima.

Studija koju je provela Free Press Action, grupa za zagovaranje medijske reforme, otkrila je da je više od 80 posto web stranica koje bi imale koristi od naknade propisane nacrtom zakona u vlasništvu samo 20 velikih kompanija.

Kalifornijski zakon posljednji je koji izaziva velike tehnološke kompanije u vezi s njihovim utjecajem na izdavače vijesti. Meta, Facebookova matična kompanija i Alphabet, Googleova matična kompanija, borile su se protiv sličnih zakona u Australiji i Kanadi.

Ta je borba došla do vrhunca u Kanadi kada je Meta isključila informativne usluge u zemlji 2023. godine, usred krize izazvane šumskim požarom. Blokada linkova na vijesti u Kanadi još uvijek traje.

Meta je također nastavila smanjivati svoje usluge vijesti u Australiji nakon što je ta zemlja 2021. godine usvojila zakon kojim se kompanije društvenih medija prisiljavaju da plaćaju izdavačima za sadržaj koji se dijeli na njihovim platformama.

Sličan zakon se razmatra u Illinoisu. Uveden u februaru 2024. godine, Zakon o očuvanju novinarstva zahtijevao bi od kompanija društvenih medija da plaćaju naknadu na temelju toga koliko mjesečno se povezuju s radom novinske kuće.

Izvor: The Guardian

About The Author