Evropska unija izdala je upozorenje Elonu Musku, vlasniku društvene mreže X, da ispoštuje nove zakone o lažnim vijestima i ruskoj propagandi, nakon što je utvrđeno da ta platforma, ranije poznata kao Twitter, ima najveći omjer objava dezinformacija od svih velikih platformi društvenih mreža.
U izvještaju EU analiziran je omjer dezinformacija i on po prvi put otkriva razmjere lažnih vijesti na društvenim mrežama s milionima lažnih računa koje su uklonili TikTok i LinkedIn.
Facebook je bio drugi najgori prekršitelj, prema prvom izvještaju ikada o postovima koji će se smatrati nezakonitim u cijeloj EU prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA).
Facebook i drugi tehnološki divovi, uključujući Google, TikTok i Microsoft, potpisali su kodeks prakse koji je EU sastavila kako bi osigurala da se mogu na vrijeme pripremiti za rad unutar granica EU prema novim zakonima. Twitter je napustio kodeks prakse, ali je prema novom zakonu dužan pridržavati se pravila ili se suočiti sa zabranom djelovanja u cijeloj EU.
– Musk zna da se nije oslobodio napuštanja kodeksa prakse. Postoji obaveza poštovanja zakona. Dakle, moja poruka za Twitter/X je da se toga moraju pridržavati jer ćemo pratiti šta radite – kazala je evropska komesarka Věra Jourová, odgovorna za provedbu novog propisa protiv dezinformacija
Izvještaj na 200 stranica donosi prikaz posla koji su velike platforme obavile u prvih šest mjeseci 2023. godine kako bi se pripremile za usklađivanje s novim zakonom i razjašnjava pokušaje Facebooka i drugih da zaustave rusku propagandu, govor mržnje i druge dezinformacije.
Vlasnik LinkedIna, Microsoft, zaustavio je stvaranje 6,7 miliona lažnih računa i uklonio 24.000 objava lažnog sadržaja. YouTube, u vlasništvu Googlea uklonio je više od 400 kanala uključenih u koordinirane operacije uticaja povezane s Agencijom za istraživanje interneta koju sponzorira Rusija.
Tiktok je uklonio gotovo šest miliona lažnih računa i 410 neprovjerenih oglasa. Google je uklonio oglašavanje s gotovo 300 stranica povezanih s “promocijom stranica koje finansira država” i odbio je više od 140.000 političkih oglašivača zbog “neuspješnih procesa provjere identiteta”.
Meta je, kaže se u izvještaju, proširila svoju provjeru činjenica na 26 partnera koji pokrivaju 22 jezika u Evropskoj uniji, uključujući sada i češki i slovački. EU je posebno zabrinut zbog kontinuirane ruske propagande na društvenim mrežama prije izbora u Slovačkoj u nedjelju i u Poljskoj 15. oktobra.
TikTok, koji je nedavno kažnjen s 345 miliona eura zbog kršenja pravila o zaštiti podataka o djeci, provjerio je 832 videa u vezi s ratom u Ukrajini od kojih je 211 uklonjeno. Microsoft je naveo da je ili promovirao informacije ili smanjio upitne informacije u vezi s 800.000 upita za pretraživanje o ratu u Ukrajini.
Rat u Ukrajini bio je najčešća tema za propagandu, ali su platforme također izvještavale o govoru mržnje u vezi s migracijom, LBGTQ+ zajednicama i klimatskom krizom.
Izvor: The Guardian