Švedski radio objavio je da napušta Twitter, prva velika evropska javna radiotelevizija koja se pridružila trima iz Sjeverne Amerike koje su prošle sedmice napustile tu platformu društvenih medija.
Švedski radio je rekao da je svoju odluku donio jer je Twitter izgubio relevantnost za švedsku publiku, ne okrivljujući novu politiku Twittera pod vlasnikom Elonom Muskom da označi više javnih emitera kao medije koje finansira vlada.
– Publika je jednostavno izabrala druga mjesta na kojima će biti. I stoga Sveriges Radio sada odlučuje deaktivirati ili izbrisati posljednje preostale račune – kazao je voditelj društvenih medija na Švedskom radiju Christian Gillinger.
Američki emiteri NPR i PBS te kanadski CBC napustili su Twitter prošle sedmice nakon što je ta društvena mreža dodala nove oznake na njihove račune označavajući ih kao “medije finansiraju strane vlade”.
Čini se da je ta promjena do sada primijenjena u Sjevernoj Americi, ali ne i u zapadnoj Evropi, gdje su Švedski radio, britanski BBC i drugi umjesto toga označeni kao “javno finansirani”.
Gillinger je rekao da Švedski radio nije imao problema sa svojim imenovanjem: “Na temelju trenutne definicije, to je tačan opis kako se Švedski radio finansira”.
Veliki zapadni emiteri tvrde da postoji jasna razlika između onih koji primaju javna sredstva, ali su urednički nezavisni, i onih kojima upravljaju vlade.
Daleko najveća švedska radijska kompanija sa 7,4 miliona sedmičnih slušatelja, Švedski radio je na Twitteru od 2009. godine. Oni tvrde da je interes Šveđana za Twitter opao, pozivajući se na izvještaje koji su pokazali da samo sedam posto Šveđana koristi Twitter dnevno, u poređenju s 53 posto koji koriste Facebook i 48 posto Instagram.
Gillinger je rekao da će većina računa biti izbrisana, a drugi će biti označeni kao neaktivni. Pojedinačni novinari koji su radili za Švedski radio i dalje će slobodno koristili Twitter kako žele.
Rekao je da je, međutim, zabrinjavajuće što je Twitter smanjio svoju radnu snagu i da bi to moglo negativno uticati na sposobnost Twittera da se nosi s botovima, dezinformacijama i sadržajem pun mržnje što su također faktori u odluci da uređivački ne budu aktivni na platformi.
Izvor: Reuters