Tim za hakiranje i dezinformiranje se miješao u izbore

Konzorcij novinara koji je istraživao slučaj Tim Jorge uključuje novinare iz 30 novina

Tim za hakiranje i dezinformiranje se miješao u izbore
Foto: Slobodna Bosna

Izraelski „Tim Jorge” koji tvrdi da su manipulirali podacima na više od 30 izbora širom svijeta koristeći hakiranje, sabotaže i automatizirane dezinformacije na društvenim mrežama, razotkriven je u novoj istrazi novinara.

Jedinicu vodi Tal Hanan, 50-godišnji bivši operativac izraelskih specijalnih snaga koji sada radi privatno pod pseudonimom “Jorge”, i čini se da radi ispod radara na izborima u raznim zemljama više od dva desetljeća.

Razotkrio ga je međunarodni konzorcij novinara. Hanan i njegova jedinica, koja koristi kodno ime “Team Jorge”, razotkriveni su tajnim snimcima i dokumentima koji su procurili u Guardian. Hanan nije odgovorio na detaljna pitanja o Jorgeovim aktivnostima i metodama, ali je rekao odbacio te tvrdnje.

Istraga otkriva detalje o tome kako je taj tim koristio dezinformacije kao oružje za miješanje u rezultate izbora bez ostavljanja tragova.

Hanan je novinarima rekao da su njegove usluge bile dostupne obavještajnim agencijama, političkim i privatnim kompanijama koje su željele potajno manipulirati javnim mnijenjem. Rekao je da su usluge korištene širom Afrike, Južne i Srednje Amerike, Sjedinjenih Američkih Država i Evrope.

Jedna od ključnih usluga tima Jorge je sofisticirani softverski paket, Advanced Impact Media Solutions ili Aims koji kontrolira ogromnu vojsku od hiljadu lažnih profila na društvenim mrežama – Twitter, LinkedIn, Facebook, Telegram, Gmail, Instagram i YouTube.

Razgovor su snimala tri novinara koji su pristupili timu Jorgea predstavljajući se kao potencijalni klijenti. U više od šest sati tajno snimljenih sastanaka, Hanan i njegov tim govorili su o tome kako mogu prikupiti obavještajne podatke o suparnicima, uključujući korištenje tehnika hakiranja za pristup Gmail i Telegram računima.

Čini se da se veći dio njihove strategije vrti oko ometanja ili sabotiranja suparničkih kampanja: tim je čak tvrdio da je poslao seksualnu igračku isporučenu preko Amazona u dom jednog političara, s ciljem da njegova žena stekne lažni dojam da ima aferu.

Metode i tehnike koje je opisao Tim Jorge postavljaju nove izazove za velike tehnološke platforme, koje su se godinama borile da spriječe zloupotrebu aktera koji šire neistine ili ugrožavaju sigurnost na svojim platformama. Dokazi o globalnom privatnom tržištu dezinformacija usmjerenih na izbore također će podići uzbune širom svijeta.

Otkrića Tima Jorgea mogla bi izazvati neugodnosti za Izrael, koji je posljednjih godina pod sve većim diplomatskim pritiskom zbog izvoza kibernetičkog oružja koje potkopava demokratiju i ljudska prava.

Čini se da je Hanan barem neke od svojih operacija dezinformiranja vodio preko izraelske kompanije  Demoman International, koja je registrirana na web stranici izraelskog Ministarstva odbrane za promociju vojnog izvoza. Izraelsko Ministarstvo odbrane nije odgovorilo na zahtjeve za komentar.

S obzirom na njihovu stručnost u prevarama, možda je iznenađujuće da su Hanan i njegovi kolege dopustili da ih razotkriju tajni izvjestitelji. Novinari koji koriste konvencionalne metode borili su se da rasvijetle industriju dezinformacija. Tajno snimljeni sastanci pružaju rijedak uvid u najam mehanike dezinformacija.

Trojica novinara – s Radio Francea, Haaretza i TheMarkera – obratila su se timu Jorgea pretvarajući se da su konsultanti koji rade u ime politički nestabilne afričke zemlje koja je htjela pomoć u odgađanju izbora. Susreti s Hananom i njegovim kolegama odvijali su se putem video poziva i ličnih sastanka u bazi Tima Jorge.

Rekli su novinarima da će prihvatiti plaćanja u raznim valutama, uključujući kriptovalute poput bitcoina ili gotovinu te naplatiti između šest i 15 miliona eura za miješanje u izbore.

Međutim, e-poruke koje su procurile u Guardian pokazuju da Hanan navodi skromnije naknade. Jedan sugerira da je 2015. godine tražio 160.000 dolara od sada nepostojeće britanske konsultantske kuće Cambridge Analytica za učešće u osmosedmičnoj kampanji u jednoj latinoameričkoj zemlji.

Google, koji upravlja uslugom Gmail, odbio je komentirati. Telegram je rekao da je “problem SS7 ranjivosti” nadaleko poznat i “nije jedinstven za Telegram”. Dodali su: “Računi na bilo kojoj masovno popularnoj mreži društvenih medija ili aplikaciji za razmjenu poruka mogu biti ranjivi na hakiranje ili lažno predstavljanje osim ako korisnici slijede sigurnosne preporuke i poduzmu odgovarajuće mjere opreza kako bi zaštitili svoje račune”.

Konzorcij novinara koji je istraživao Tim Jorge uključuje novinare iz 30 novina uključujući Le Monde, Der Spiegel i El País. Projekt, dio šire istrage o industriji dezinformacija, koordinira Forbidden Stories, francuska neprofitna organizacija čija je misija pratiti rad ubijenih ili zatvorenih novinara.

Izvor: The Guardian

About The Author