Bivša menadžerica prijavila Facebook zbog širenja mržnje i dezinformacija

Facebook znao da se njegove platforme koriste za širenje mržnje, nasilja i dezinformacija, te da je kompanija pokušala sakriti te dokaze

Bivša menadžerica prijavila Facebook zbog širenja mržnje i dezinformacija

Identitet Facebook zviždačice koja je zaslužna za objavljivanje desetine hiljada stranica internih istraživanja i dokumenata – što je dovelo do krize velikih razmjera za ovu kompaniju društvenih medija posljednjih sedmica – otkriven je u nedjelju u emisiji “60 minuta”. Njeno ime je Frances Haugen.

Ova 37-godišnja bivša menadžerica u Facebooku koja je radila na pitanjima društvenog integriteta u kompaniji kaže da dokumenti dokazuju da je Facebook znao da se njegove platforme koriste za širenje mržnje, nasilja i dezinformacija, te da je kompanija pokušala sakriti te dokaze.

– Ono što sam u Facebooku uvijek i iznova primjećivala bio je sukob interesa između onoga što je dobro za javnost i onoga što je dobro za Facebook, a Facebook je uvijek birao optimizaciju za vlastite interese, kako bi zaradio što više novca – kazala je Haugen.

Dopisnik ove emisije na kanalu CBS, Scott Pelly citirao je jedan interni Facebook dokument koji kaže: “Imamo dokaze iz različitih izvora da govor mržnje, politički govori koji dijele dezinformacije na Facebooku i naša porodica aplikacija utiču na kompletna društva širom svijeta”.

Prije otprilike mjesec dana, Haugen je podnijela najmanje osam žalbi Komisiji za vrijednosne papire u kojima se navodi da kompanija skriva istraživanja o svojim nedostacima od investitora i javnosti.

Ona je dokumente podijelila i s Wall Street Journalom, koji je objavio višedijelnu istragu koja pokazuje da je Facebook bio svjestan problema sa svojim aplikacijama, uključujući negativne učinke dezinformacija i štetu koju, posebno djevojčicama i mladim djevojkama, nanosi aplikacija Instagram.

Haugen, koja je počela raditi u Facebooku 2019. godine, nakon što je prethodno radila za druge tehnološke gigante poput Googlea i Pinteresta, trebala bi svjedočiti u utorak pred Pododborom američkog Senata za zaštitu potrošača, sigurnost proizvoda i sigurnost podataka.

– Analizirala sam sadržaj s gomile društvenih mreža, a na Facebooku je bilo znatno gore od svega što sam do tada vidjela. U određenom trenutku ove godine shvatila sam da ću to morati učiniti na sistemski način, da ću morati izdvojiti dovoljno dokumenata da niko ne može dovesti u pitanje da li je ovo što tvrdim istina – naglasila je Haugen.

Facebook se agresivno suprotstavio izvještajima, nazivajući mnoge tvrdnje “obmanjujućim” i tvrdeći da njegove aplikacije čine više koristi nego štete.

– Svaki dan naši timovi moraju balansirati štiteći sposobnost milijardi ljudi da se otvoreno izraze s potrebom da našu platformu držimo sigurnom i da njena uloga bude pozitivna – rekla je glasnogovornica Facebooka Lena Pietsch.

Dodala je da Facebook nastavlja sa značajnim poboljšanjima u borbi protiv širenja dezinformacija i štetnog sadržaja. Sugerirati da ohrabrujemo loš sadržaj i ne činimo ništa jednostavno nije istina.”

U nedjelju ujutro uoči intervjua Frances Haugen u emisiji “60 minuta”, potpredsjednik Facebooka za globalne operacije Nick Clegg rekao je da nema savršenstva na društvenim medijima kao i u bilo čemu drugom u životu.

– Radimo ogromnu količinu istraživanja, dijelimo je s vanjskim istraživačima koliko god možemo, ali imajte na umu da postoji ogromna razlika između recenziranja sadržaja u saradnji s drugim akademicima i pripreme sadržaja unutar kompanije koji će izazvati internu raspravu – rekao je Clegg.

Haugen je rekla da vjeruje da osnivač Facebooka i izvršni direktor Mark Zuckerberg nije imao namjeru praviti platformu koja će širiti mržnju, ali je dopustio da se donose odluke koje će proizvesti takve posljedice da sadržaji govora mržnje i polarizacije u društvu dobivaju veću distribuciju i veći doseg od onih afirmativnih i pozitivnih za to isto društvo.

Haugen je rekla da ju je Facebook zaposlio 2019. godine i da je preuzela posao kako bi radila na rješavanju dezinformacija. No, nakon što je kompanija odlučila raspustiti svoj tim za integritet nedugo nakon predsjedničkih izbora 2020. godine, njezini osjećaji prema kompaniji počeli su se mijenjati.

Sugerirala je da je ta odluka – i potezi kompanije da isključi druge mjere zaštite izbornog procesa, poput alata za sprječavanje dezinformacija – omogućila da se platforma koristi za organizaciju nereda 6. januara na Capitol Hillu.

– U osnovi su rekli:” Dobro, uspjeli smo proći kroz izbore, nije bilo nereda, sada se možemo riješiti građanskog integriteta. Brzo poslije toga imali smo pobunu. Kad su se oslobodili integriteta, to je bio trenutak u kojem sam shvatila da Facebook nije spreman uraditi što je potrebno kako ne bi bio opasan – dodala je.

Facebook kaže da je rad tima za integritet distribuiran drugim jedinicama kada je raspušten. Potpredsjednik Facebooka za integritet Guy Rosen rekao je na Twitteru u nedjelju navečer da je grupa integrirana u druge timove.

Algoritam kompanije za društvene mreže koji je osmišljen kako bi korisnicima pokazao sadržaj s kojim će se najvjerojatnije angažirati odgovoran je za mnoge njegove probleme, kaže Haugen.

Dodala je kako kompanija priznaje da će ako promijene algoritam da bude sigurnije, ljudi provesti manje vremena na web mjestu, klikat će na manje oglasa, zaradit će manje.

Pietsch je navela da platforma zavisi o tome da se “koristi na načine koji zbližavaju ljude” kako bi privukli oglašivače, dodajući da je “zaštita zajednice važnija od maksimiziranja profita”.

U internom dopisu do kojeg je New York Times došao u nedjelju, Clegg je osporio tvrdnje da je Facebook pridonio neredima 6. januara.

– Društveni mediji imali su veliki utjecaj na društvo posljednjih godina, a Facebook je često mjesto gdje se odigrava veliki dio te debate. Stoga je prirodno da se ljudi pitaju je li to dio problema. No ideja da je Facebook glavni uzrok polarizacije nije potkrijepljena činjenicama – rekao je Clegg.

Haugen kaže da iako “niko na Facebooku nije zlonamjeran … poticaji nisu usklađeni”.

– Facebook zarađuje više novca kada konzumirate više sadržaja. Ljudi se rado bave stvarima koje izazivaju emocionalnu reakciju. I što su više ljutnje izložene, to više komuniciraju i više je konzumiraju – zaključila je.

Izvor: CNN

About The Author