AKO NE DAŠ AERODROM, IMA DA TE NEMA!

IZDVAJAMO

Aerodrom “Konstantin Veliki” je pravo čudo u srbijanskom vazduhoplovstvu, jer je od 2014. do 2017. godine broj putnika povećan sa 1.335 na čak 331.582, što je zasluga dobrog i pametnog poslovanja lokalnih vlasti. Međutim, ispostavilo se da uspešni poslovni poduhvat u Nišu nije u interesu Beograda. Glavni razlog za stavljanje niškog aerodroma pod kontrolu države nehotice je otkrio Vučić koji je rekao da država ima obavezu da se konsultuje sa firmom “Vansi”, koja je uzela beogradski aerodrom “Nikola Tesla” pod koncesiju, ukoliko broj putnika u Nišu pređe milion godišnje.

AKO NE DAŠ AERODROM, IMA DA TE NEMA!

Kad neki grad iz unutrašnjosti Srbije ima dobru ideju i od nje napravi još bolji posao, tu je Beograd da stvari dovede u red i sve vrati na polaznu tačku

 

Piše: Tomislav Marković

Mesecima je Skupština Niša oklevala sa zakazivanjem sednice. Na kraju su je ipak održali, 22. juna. U poslednji čas, jer da su čekali samo još jedan dan, u Nišu bi bila uvedena prinudna uprava. Čim su gradski čelnici saopštili da će, na nagovor Vlade Srbije, pokloniti aerodrom “Konstantin Veliki” državi, našli su se između dve vatre. S jedne strane, Nišlije su neprestano protestovale protiv najavljene odluke, a s druge – sam vrh države, na čelu s predsednikom Aleksandrom Vučićem i brojnim ministrima, konstantno je vršio pritisak da Niš pokloni svoj aerodrom.

Gradski odbornici odlagali su sednicu koliko god su mogli, ali su na kraju bili prinuđeni da pognu glavu pred gazdama od kojih im zavisi politička sudbina, pa su na sednici odlučili da aerodrom ustupe državi bez dinara nadoknade, uprkos protivljenju građana. Pokazalo se da interesi grada i volja građana nisu previše bitni, pogotovo ako se nađu na putu najmoćnijim ljudima u državi i vladajućoj partiji. Bez obzira što vlast i u Nišu i u Srbiji pripada istoj, Srpskoj naprednoj stranci.

Ipak, bitka za aerodrom još nije gotova. Šef odborničke grupe “Niška inicijativa” Srđan Nonić najavio je da će pokrenuti zahtev za ocenu ustavnosti donete odluke, a Inicijativa “Ne damo niški aerodrom” pokrenuće postupke pred Upravnim sudom zbog nepoštovanja pravne procedure. Znajući da je traženje pravde na srpskim sudovima najčešće uzaludna rabota, te da tu vlada zakon šutog i rogatog, teško je biti optimista.

Aerodrom “Konstantin Veliki” je pravo čudo u srbijanskom vazduhoplovstvu, jer je od 2014. do 2017. godine broj putnika povećan sa 1.335 na čak 331.582, što je zasluga dobrog i pametnog poslovanja lokalnih vlasti. Međutim, ispostavilo se da uspešni poslovni poduhvat u Nišu nije u interesu Beograda. Glavni razlog za stavljanje niškog aerodroma pod kontrolu države nehotice je otkrio Vučić koji je rekao da država ima obavezu da se konsultuje sa firmom “Vansi”, koja je uzela beogradski aerodrom “Nikola Tesla” pod koncesiju, ukoliko broj putnika u Nišu pređe milion godišnje.

Slučaj niškog aerodroma je poučan, pogotovo za stranačke funkcionere iz unutrašnjosti Srbije. Naravoučenije glasi: ukoliko imate ideju za ekonomski razvoj svog kraja, bolje vam je da od nje odustanete, jer bi lako moglo da se desi da država vaš uspeh nagradi otimačinom.

About The Author