Facebook zaključio ugovore s australskim medijskim kućama

Ranije je sklopio ugovore s nizom velikih australskih medijskih kompanija uključujući News Corp i Australian Broadcasting Corp

Facebook zaključio ugovore s australskim medijskim kućama

Facebook je završio pregovore s australskim izdavačima, rečeno je u e-mailu u koji je Reuters imao uvid, a takav potez uslijedio je samo šest mjeseci nakon donošenja zakona čiji je cilj natjerati tehnološke divove da plaćaju izdavačima vijesti.

Iako je Facebook najavio dogovore s većinom izdavača u zemlji, neke kompanije, uključujući TV SBS i manji izdavači izostavljeni čime se postavlja pitanje o učinkovitosti, kako ga nazivaju, revolucionarnog zakona.

Australija je jedina zemlja koja ima zakon kojim je moguće odrediti naknade ako pregovori između tehnoloških divova i pružatelja vijesti ne uspiju, ali odbijenim kompanijama zasad ostaje malo mogućnosti i čekaju da vlada preispita zakon 2022. godine kao što je planirano.

Facebookov regionalni šef novinskih partnerstava Andrew Hunter rekao je u augustu u e-mailu izdavačima da je ta kompanija “za sada zaključila” ugovore u kojima će australskim kompanijama plaćati sadržaj na svom tek pokrenutom kanalu “Facebook News”.

Osnivač Broadsheet Media, web stranica koja objavljuje zabavne vijesti, recenzije i popise s kojom Facebook nije pregovarao, Nick Shelton rekao je da je odluka o zatvaranju pregovora “očiti pokušaj Facebooka da ograniči svoju izloženost nezavisnim izdavačima”.

Posebna radiodifuzijska služba (SBS), jedna od pet australskih nacionalnih emitera za besplatni prijenos i glavni izvor vijesti na stranom jeziku u zemlji, saopćila je kako je Facebook odbio ući u pregovore s njima usprkos višemjesečnim pokušajima te da su iznenađeni i razočarani. Napominju da su uspješno zaključili ugovor s Googleom.

– Ovaj ishod nije u skladu s vladinom namjerom da podrži novinarstvo od javnog interesa, a posebno uključivanjem javnih emitera u okvir Kodeksa – kazao je glasnogovornik SBS-a u saopćenju.

Hunter je u e-mailu izdavačima, koji nije objavljen, rekao da će odbijeni izdavači nastaviti imati koristi od klikova upućenih s Facebooka i preporučio im je da iskoriste novu seriju grantova za industriju.

U posebnoj izjavi za Reuters, Hunter je rekao da su dogovori o plaćanju za sadržaj samo jedan od načina na koji Facebook pruža podršku izdavačima te da su u stalnim pregovorima s izdavačima o vrstama sadržaja vijesti koji mogu donijeti dobit za izdavače i za Facebook.

Američki div društvenih medija sklopio je ugovore s nizom velikih australskih medijskih kompanija uključujući News Corp i Australian Broadcasting Corp, te ima kolektivne ugovore s lokalnim izdavačima. No, samo je nekoliko nezavisnih i manjih izdavača postiglo dogovor.

Prema zakonu, koji je Facebook natjerao da u februaru nakratko blokira sadržaj trećih strana na sažecima vijesti u zemlji, Facebook i Google moraju pregovarati s izdavačima vijestima o sadržaju koji privlači promet na njihove web stranice ili će se suočiti s mogućom vladinom intervencijom.

Izvor: Reuters

 

About The Author