Bilo je potrebno gotovo tri dana da X, platforma društvenih mreža ranije poznata kao Twitter, ukloni objavu koja negira holokaust, a taj potez uslijedio je tek nakon što su dobili kritike Muzeja Auschwitz. X je prvobitno kazao da objava ne krši pravila o govoru mržnje.
Muzej je objavio sliku trogodišnje djevojčice koja je bila među ubijenima u logorima smrti. U odgovoru na objavu prikazana je crno-bijela fotografija djeteta s karikaturom čovjeka s kukastim nosom sa zlatnicima i molitvenim šalom, uz tvrdnju: “Zaradit ću bilione na ovoj bajci!”
Politika X-a navodi da je negiranje holokausta zabranjeno, ali nakon što je Muzej prijavio incident, dobio je odgovor: “Nakon pregleda dostupnih informacija, želimo vas obavijestiti da post ne krši našu sigurnosnu politiku. Znamo da ovo nije odgovor koji tražite, ali ako ovaj račun u budućnosti bude kršio naša pravila, obavijestit ćemo vas”.
Tek nakon što je priča privukla pažnju medija, X je konačno uklonio objavu, ali je račun ostao aktivan do ponedjeljka poslijepodne.
Ove sedmice Elon Musk, koji je prošle godine kupio Twitter, najavio da će platforma ukloniti opciju za blokiranje korisnika, uključujući one koji bi mogli uznemiravati ili zastrašivati druge. Musk, koji sebe opisuje kao apsolutistu slobode govora, također je odbacio tvrdnje da je došlo do porasta postova punih mržnje otkako je preuzeo Twitter.
Muzej Auschwitz rekao je da se gotovo svakodnevno mora boriti s negiranjem holokausta, a u Muskovu eri X je sada mnogo sporiji u uklanjanju sadržaja. Čini se da Musk dopušta nekome da kaže “to se nije dogodilo”, a da to ne vidi kao mržnju ili štetu.
– Antisemitski govor pun mržnje nadilazi slobodu govora i nema mu mjesta ni na jednom javnom mjestu. Sloboda govora bila je zamišljena kao zaštićeni forum za političku i društvenu raspravu punu poštovanja, ali ne i kao dopuštena platforma za izbacivanje i poticanje mržnje, ekstremizma, rasizma, ksenofobije – kazala je Susan Schreiner, analitičarka društvenih medija u C4 Trends.
Kao što je navedeno, takav govor mržnje je u porastu na društvenim mrežama, ali nedavna otkrića pokazuju da je pod Muskovim vodstvom vidljivo eskalirao na platformi X. S obzirom na napredak tehnologije, platformi ne bi trebalo biti toliko teško suprotstaviti se ovoj vrsti sadržaja, ali ne ulaže se dovoljno truda.
– Zašto divovi društvenih medija ne daju prioritet sadržaju, uključujući kada je u pitanju usavršavanje njihovih algoritama. Iako možda ne postoji jedinstveno rješenje za online mržnju i antisemitizam, svaki medijski div mora učiniti više kako bi stvorio sigurniji internet i koji će biti mjesto s manje mržnje – dodaje Schreiner.
U ovom slučaju, X je samo obrisao objavu antisemitskog negatora holokausta nakon što je došlo do pritiska, a Schreiner je primijetila da je mnogim drugim računima, koji su prethodno bili zabranjeni, dozvoljeno da se vrate na mrežu.
Izvor: Forbes