Sud Evropske unije potvrdio zabranu ruskog emitera RT

Kremlj je kritizirao odluku i najavio daljnje ograničavanje rada zapadnih medija u Rusiji

Sud Evropske unije potvrdio zabranu ruskog emitera RT

Drugi najviši sud Evropske unije potvrdio je francusku zabranu emitiranja ruskom državnom mediju Russia Today (RT) izrečenu u martu u ovosedmičnoj presudi.

Opći sud Evropske unije u Luksemburgu odbio je žalbu RT France protiv zabrane emitiranja za cijelu Evropsku uniju, koja je donesena u okviru sankcija EU-a Rusiji nakon invazije na Ukrajinu u februara.

Sud je zaključio da je odluka EU-a bila razmjerna i zakonita zbog toga što je kanal emitirao proratnu propagandu i podršku destabilizaciji Ukrajine.

Zabrana utiče na sve podružnice RT-a, ranije poznate kao Russia Today, kao što su RT Njemačka i RT Francuska. EU je ukupno zabranio tri druga kanala otkako su sankcije uvedene u martu.

– RT France je aktivno podržavao politiku destabilizacije i agresije koju je Ruska Federacija vodila prema Ukrajini, što je u konačnici rezultiralo vojnom ofenzivom velikih razmjera – navodi se u saopćenju suda.

Pored toga, “RT France je posebno emitirao informacije koje opravdavaju vojnu agresiju na Ukrajinu, a koje mogu predstavljati značajnu i direktnu prijetnju javnom redu i sigurnosti Unije”.

Kremlj je kritizirao odluku i najavio daljnje ograničavanje rada zapadnih medija kod kuće, dok je RT France izjavio da će se žaliti na presudu najvišem sudu u bloku, Evropskom sudu pravde (ECJ), u konačnom pokušaju da poništi zabranu.

– Poduzet ćemo slične mjere pritiska na zapadne medije koji djeluju u našoj zemlji – rekao je glasnogovornik Kremlja Dmitrij Peskov novinarima u Moskvi, najavljujući da će zabraniti njihov rad u Rusiji, dodajući da zabranom RT-a Evropljani gaze vlastite ideale.

Odluku EU-a da zabrani RT i informativni servis Sputnik koji finansira Rusija kritizirao je Nacionalni sindikat novinara Francuske (SNJ), postavljajući pitanja o slobodi izražavanja i slobodi medija u 27-članom bloku.

No suci ECJ-a uzvratili su da su sankcije ograničene do jula 2022. godine i utvrdili da su “prikladne i potrebne za ciljeve koji se žele postići” s obzirom na “vanredni kontekst”.

Iako je Kremlj najavio odmazdu protiv zapadnih emitera, platforme društvenih medija poput Twittera, Facebooka i Instagrama ostaju nedostupne u zemlji. Rusija je već suspendirala prava emitiranja nekoliko međunarodnih televizijskih kuća, uključujući DW.

Izvor: Deutche Welle

About The Author