RSF kampanja za više povjerenja u novinarstvo

JTI su pokrenuli Reporteri bez granica uz podršku Evropske radiodifuzne unije i novinske agencije AFP

RSF kampanja za više povjerenja u novinarstvo

Kvalitetno novinarstvo je pod pritiskom: suočeno sa sveopćim dezinformacijama, misterioznim algoritmima i moćnim tehnološkim korporacijama, novinarstvo gubi reputaciju, doseg i prihode širom svijeta. Inicijativa novinarskog povjerenja Reportera bez granica (RSF) želi to promijeniti. I sada se inicijativi pridružuje najveća evropska internetska platforma za finansiranje medija, Steady.

Inicijativa povjerenja novinara (JTI) promovira profesionalne etičke standarde u globalnom informacionom prostoru. U tu svrhu, JTI je razvio indikatore za uredničku pouzdanost, promovišući i nagrađujući usklađenost uspješnih novinskih timova.

Ovaj certificirani standard JTI namijenjen je svjetskim medijima svih vrsta i veličina kao jedinstveno sredstvo za demonstriranje transparentnosti i novinarskog profesionalizma, održivo jačanje povjerenja u novinarstvo u tom procesu.

– Veoma smo zadovoljni što naša saradnja sa Steadyjem sada čini Inicijativu novinarskog povjerenja privlačnijom za manje redakcije i nezavisne medijske profesionalce. Pridržavanje profesionalnih novinarskih standarda i garantovanje sadržaja od povjerenja nije samo privilegija velikih medijskih kuća, već izazov koji svi trebao preuzeti – kazao je uime RSF-a Njemačka Christian Mihr.

Generalna direktorica Steadyja, Tina Dingel je naglasila da mnogi medijski profesionalci koriste Steady za objavljivanje ili unovčavanje svojih novinarskih ponuda, uključujući timove Krautreporter, Übermedien, Volksverpetzer ili autore Peter Wittkamp i Sibylle Berg.

– Veoma sam ponosna što zajedno sa Inicijativa povjerenja novinara sada možemo pomoći novinarima i izdavačima da ojačaju medijsku pismenost i povjerenje među čitateljima, kao i da privučemo više digitalnih kreatora u JTI – dodala je.

JTI su pokrenuli Reporteri bez granica (RSF), uz podršku Evropske radiodifuzne unije i novinske agencije Frans pres (AFP). U okviru Evropskog komiteta za standardizaciju (CEN), grupa međunarodnih stručnjaka razvila je standard i objavila ga u decembru 2019. godine.

Više od 600 medijskih kompanija trenutno implementira standard, a skoro 100 ih je objavilo javno dostupan izvještaj o transparentnosti, 16 medijskih provajdera čak su prošli eksternu reviziju i dobili zvanični JTI sertifikat. Među njima su njemačke kuće GMX News i Web.de News, francuski javni emiter France Télévisions i švicarska novinska platforma swissinfo.ch.

Izvor: RSF

About The Author