Na konferenciji iskazan značaj medijske i informacijske pismenosti u BiH, Srbiji i Crnoj Gori

Utjecaj medija na djecu je velik, naročito u današnjem vremenu i posebno u multikulturalnim društvima

Na konferenciji iskazan značaj medijske i informacijske pismenosti u BiH, Srbiji i Crnoj Gori
Foto: Getty Images

‘Značaj medijske i informacijske pismenosti za socijalnu koheziju i dijalog između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije’, naziv je tematske dijaloške platforme koja je održana putem Zooma na kojoj je potpisana i zajednička deklaracija između zemalja učesnica.

Bila je to prilika za regionalno umrežavanje, razmjenu iskustava i naučenih lekcija. Cilj je bio sumiranje rezultata implementacije projekta ‘Medijska i informacijska pismenost u jugoistočnoj Evropi u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih’, kao i ‘Poboljšanje nastavne prakse Građanskog vaspitanja pružanjem podrške nastavnicima GV i umrežavanje i razvoj zajednice praktičara’.

Taj događaj realiziran je u okviru Zajedničkog regionalnog programa Dijalog za budućnost, a aktivnosti provode fakulteti političkih nauka univerziteta u Beogradu, Sarajevu i Podgorici te Nacionalna asocijacija nastavnika Građanskog vaspitanja i saradnika (NAGVIS) Republike Srbije.

UN rezidentna koordinatorica u Republici Srbiji Francoise Jacob izjavila je da, kad je regionalni program Dijalog za budućnost tek započeo, nisu mogli ni zamisliti da će se budućnost preoblikovati mnogo brže i dramatičnije.

– Prošle godine smo ušli u izazovan period, koji je nametnuo mnoge restrikcije, kao i zatvaranja škola i univerziteta širom svijeta. Dok su se medicinski radnici fokusirali na sprečavanje širenja virusa, nastavnici i profesori su se trudili da spriječe obrazovnu katastrofu i bili primorani da se brzo i bez pripreme prilagode novom načinu prenošenja znanja – kazala je.

Usprkos svim izazovima, te tehničkim i finansijskim ograničenjima, imaju, kaže, odlične primjere kreativnosti i inovacija nastavnika i profesora u gradnji otpornije i sigurnije naobrazbe za sve. Kritičko razmišljanje je postalo važno i DFF je prepoznao bitnu ulogu koju su obrazovni eksperti imali, kad su u pitanju promjene u socijalnoj koheziji, inkluziji i održivom razvoju.

Tokom panela, predstavnici tri fakulteta političkih nauka učesnicima su iznijeli rezultate realiziranih projektnih aktivnosti, usmjerenih na nastavnike i bibliotekare. Diskusije su bile fokusirane na stvaranju akademskog, naučno-istraživačkog i pedagoškog interdisciplinarnog pristupa, koji razvija strateški okvir za integraciju medijske i informacijske pismenosti u formalno i neformalno obrazovanje.

– Inicijative koje su fakulteti političkih nauka u Sarajevu, Beogradu i Podgorici preuzeli, da bi promovirali medijsku i informacijsku pismenost i prekogranični timski rad, ujedinile su zajednice iz Bosne i Hercegovine, Republike Srbije i Crne Gore kroz interkulturalni dijalog – naglasio je šef Ureda UNESCO u Bosni i Hercegovini Siniša Šešum.

Direktnom interakcijom s akterima održanih aktivnosti, projekt je poprimio mnogo veću dimenziju te je Šešum izrazio uvjerenje da će, nakon potpisane Deklaracije o značaju medijske i informacijske pismenosti u jugoistočnoj Evropu, doći do značajnog napretka ne samo u BiH, Republici Srbiji i Crnoj Gori, nego i šire.

Na Platformi se diskutiralo i o izazovima online nastave tokom pandemije Covid-19 te značaju medijske i informacijske pismenosti za online podučavanje.

– Učesnici projekta su naglasili da je njegovom implementacijom uspostavljena saradnja obrazovnih institucija, fakulteta i univerziteta iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije, koja je dokazala da se iskustva na taj način mogu bolje razmijeniti, nego kad u projektu učestvuju pojedinačno. Smatraju da je utjecaj medija na djecu velik, naročito u današnjem vremenu i posebno u multikulturalnim društvima. Istaknuli su da se dijalog za budućnost vodi upravo u najvažnijoj oblasti za budućnost, a to je obrazovanje – naglašeno je.

Kako se ističe u saopćenju za javnost, na Platformi je prezentirana i potpisana Deklaracija o značaju medijske i informacijske pismenosti u jugoistočnoj Evropu između tri države učesnice. Za cilj ima potaknuti donosioce odluka, ali i sve nastavnike/bibliotekare iz te tri države da zajedno rade ka ujedinjenim, pozitivnim i obrazovanijim kadrom, pomognu u savladavanju izazova digitalne transformacije društva i jačanju socijalne kohezije.

Zajednički regionalni program “Dijalog za budućnost: Unapređenje dijaloga i društvene kohezije u i između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije” provode UNDP, UNICEF i UNESCO, a finansira ga Fond UN-a za izgradnju mira (UN PBF).

About The Author