Netflix gubi pretplatnike, gotovo milion u prvih šest mjeseci ove godine

Puno razloga za gubitka pretplatnika

Netflix gubi pretplatnike, gotovo milion u prvih šest mjeseci ove godine

 

Kompanija Netflix prijavila je da je za prvih šest mjeseci 2022. godine izgubila gotovo milion pretplatnika, tačnije radi se o 970.000 ljudi koji su otkazali svoje račune na ovoj platformi za pregledanje TV serija i filmova.

Šta se desilo sa Netflixom? I šta se mijenja u ponudi platformi za gledanje koje su omogućile publici da ne zavisi od rasporeda TV programa već da bira vrijeme i količinu programa koji želi konzumirati.

Ova godina bilježi prvi gubitak pretplatnika od 2011. godine za kompaniju koja je najavila i opciju jeftinije pretplate, ali uz reklame i smanjenje originalne produkcije.

Nekoliko loših poslovnih mjeseci za streaming servis koji je preokrenuo TV i filmsku industriju otkako je počeo sa emitiranjem i nuđenjem usluge gledanja programa po izboru korisnika prije gotovo deset godina, pokazalo je da svi više ne gledaju Netflix.

Netflix je prvi predstavio TV na zahtjev 2007. godine, ulazeći u popularnu kulturu s lavinom sadržaja. Prešao je dug put od servisa za iznajmljivanje filmova isprva osnovanog 1997. godine u Kaliforniji. Ali od tada, pojavilo se mnogo drugih platformi sa istom uslugom, a tržište streaming servisa postalo je neuporedivo konkurentnije.

Kako je za BBC rekao novinar i autor Tufayel Ahmed, “ono zbog čega je Netflix postao popularan, nije nužno bio originalni program koji je producirao, već serije i filmovi drugih produkcija, poput serije Prijatelji koji su dali priliku gledaocima da na jednom mjestu mogu da nađu sve što vole i žele da gledaju”.

Streaming platforme mijenjaju način na koji se gleda televizija. Uz pristup hiljadama TV emisija, dokumentarnih i igranih filmova, moguće je gledati gotovo sve što se želi, bez reklama, u bilo koje vrijeme, danju ili noću.

Gubitak pretplatnika streaming servisa Netflix, koji je dugo važio za broj jedan platformu za gledanje sadržaja, “čini se da je posljedica povećane konkurencije, nepovoljnih globalnih ekonomskih okolnosti i činjenice da kompanija već ima vrlo visok broj pretplatnika”, kako kaže Ferran G. Vilero, izvršni direktor analitičke kompanije NPAW, koja se bavi statistikom streaming servisa.

Najviše pretplatnika je izgubljeno na tržištu Sjeverne Amerike, u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi gdje je kompanija rekla da je izgubila 1,3 miliona pretplatnika u prvoj polovini ove godine, ali je gubitak donekle nadoknađen pretplatnicima iz drugih dijelova svijeta, piše CNN.

Kada je kompanija u aprilu najavila prvi pad u broju pretplatnika sa 200.000 manje korisnika njihovih usluga predvidjela je još dublji pad s minusom od dva miliona do juna mjeseca. Ove brojke i predviđanja izazvale su paniku na Wall Streetu i odjeknule u Hollywoodu, naštetivši ugledu kompanije. Uslijedila su i otpuštanja zaposlenih.

Promjena prioriteta mogla bi promijeniti izbore produkcije o tome koje se serije i filmovi snimaju, koliko dugo traju i da li pretplatnici mogu da si priušte gledanje sadržaja bez prekidanja reklamama.

Kompanije je potvrdila da radi sa Microsoftom kako bi se kreirala nova, jeftinija platforma koja bi u sadržaju programa imala reklamne prekide. Očekuje se da će se ovaj servis lansirati početkom 2023. godine na nekoliko zona koje imaju veliko marketinško tržište kao što su New York i Los Angeles, navodi NPR.

Ova ideja postaje stvarnost nakon godina protivljenja da se reklame ubacuju u program Netflixa. Kompanija je vjerovatno prepoznala trend da neki potrošači neće preuzeti servis ako ova opcija nije dostupna što utiče na nižu cijenu.

Produkcija novih TV serija i filmova traži vrijeme, tako da “bilo koji film koji Netflix sada snimi neće biti dostupan za gledanje naredne dvije godine, možda čak i duže kada je riječ o krajnjim konzumentima”, rekao je Tom Nunan, koji predaje na Univerzitetu u Kaliforniji u Los Angelesu, piše USA Today.

U jednom trenutku se dođe do plafona – najvećeg broja ljudi koji žele da se pretplate za uslugu kompanije. “Razmjere ovakve ambicije su impresivne, ali ispostavlja se da su neodržive”, rekao je Nunan. On takođe navodi olakšavanje pandemijskih restrikcija kao jedan od razloga zašto ljudi odbacuju Netflix. Potrošači gledaju račune koje plaćaju za streaming servise i pitaju se da li im treba toliki sadržaj i još važnije, mogu li to da si priušte.

Ipak, predviđanja su bila da će broj ljudi koji odustaje od Netflixa biti mnogo veći – dva miliona. Izvještaj iz aprila uticao je na pad dionica kompanije za čak 37 posto u jednom danu.

Bez obzira na sve, Netflix je i dalje u vrhu svoje industrije, a pet osnovnih razloga gubitka pretplatnika je povlačenje servisa iz Rusije, poskupljenja u Kanadi i SAD, strožje restrikcije na dijeljenje profila, gubitak sadržaja medijskih kompanija i previše izbora za publiku.

Naime, publici je na raspolaganju previše platformi sa istom namjenom. Na samom vrhu je i dalje Netflix, ali tu su i HBO Max, Amazon Prime Video, Hulu, Peacock, Paramount+, Disney+, Apple TV+, ESPN+ itd. Svaka od ovih platformi nudi posebnu selekciju sadržaja TV serija i filmova i sve se svodi na to šta ljudi žele da plate, a Netflix je sada jedna od skupljih opcija.

Izvor: RSE

About The Author