Mediacentar predstavio Smjernice i Priručnik za izvještavanje o izborima

Cilj je ne samo podsjetiti na profesionalne i etičke standarde, već potaknuti redakcije da traže kreativnije i konstruktivnije pristupe izvještavanju o izborima

Mediacentar predstavio Smjernice i Priručnik za izvještavanje o izborima
Foto: Jasmin Brutus / Mediacentar Sarajevo

U Sarajevu je danas održana konferencija “Izbori 2024: Izazovi i resursi za medije” na kojoj su predstavljene Smjernice i Priručnik za izvještavanje o izborima, a uoči Lokalnih izbora 2024.

Smjernice za medijsko izvještavanje o izborima, koje su namijenjene online i štampanim medijima, usvojila je u martu 2024. Skupština Vijeća za štampu i online medije u Bosni i Hercegovini, i one su prateći dokument Kodeksa za štampu i online medije.

Svi resursi koje je Mediacentar Sarajevo razvio, uz finansijsku podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva, kako je naglasila izvršna direktorica Mediacentra Maida Muminović, nastali su na osnovu najboljih međunarodni praksi i na osnovu iskustava lokalnih redakcija koje godinama prate izbore i jako dobro poznaju kontekst u kojima se izbori odvijaju.

Cilj je, kako je dodala, ne samo podsjetiti na profesionalne i etičke standarde, već potaknuti redakcije da traže kreativnije i konstruktivnije pristupe izvještavanju o izborima.

„Želimo dati doprinos proizvodnji medijskih sadržaja koji će informisati, ali i privući publiku, zainteresirati građane za aktivnije učešće u izbornoj debati. U današnjem medijskom okruženju, izvještavanje o izborima mora biti profesionalno i etično, ali i kreativno, inovativno, takvo da u fokus predizborne kampanje kao najglasniji i najuticajniji nametne interes javnosti“, dodala je Muminović.

To što su Smjernice izradili novinari i urednici znači da su realistične i odmjerene, istakao je Neil Kavanagh, zamjenik britanskog ambasadora u Bosni i Hercegovini.

„Ujedinjeno Kraljevstvo s ponosom podržava ove male ali značajne korake ka slobodnim i pravednim izborima”, izjavio je Kavanagh.

Priručnik za medijsko izvještavanje o izborima, koji je također predstavljen danas, zamišljen je kao online alat za sve medijske profesionalce i redakcije, bez obzira da li je riječ o elektronskim, printanim ili online medijima. Pisan je jednostavnim jezikom i primjenjiv za rad bilo koje redakcije sa savjetima koji se mogu koristi „odmah i sad“, kaže koautorica Priručnika Albina Vicković, izvršna direktorica RTV SLON.

Ono što ovaj Priručnik razlikuje od svih prethodnih sličnih alata, kako je dodala Vicković, jeste to što sadrži i konkretne primjere iz prakse, izazove i zamke i savjete kako ih prevazići sa kojima se novinari i novinarke susreću u izbornoj godini.

„Priručnik tako sadrži i konkretne savjete kako da prevaziđemo određene izazove sa kojima se suočavamo na terenu (npr. funkcionerska kampanja), kako da se pripremo za rad u izbornoj godini i ono što je posebno važno, kako da naše sadržaje učinimo privlačnijim za publiku, odnosno kako da u centar izvještavanja stavimo stvarne probleme građana i građanki“, rekla je Vicković.

Mediacentar Sarajevo će, prema riječima Maide Muminović, ove godine posvetiti posebnu pažnju izborima, s obzirom na to da su pred nama Lokalni izbori kada ćemo odlučivati o pitanjama koja su jako bliska svakodnevnom životu i prilikama u našim zajednicama.

„Vidimo veliki značaj i ulogu medija, posebno lokalnih redakcija, u usmjeravanju izborne debate na konkretna, životna pitanja i smanjenju prostora za uticaj propagande, štetnih narativa i dezinformacija“, izjavila je Muminović.

Priručnik za medijsko izvještavanje o izborima dostupan je u online formatu, a Smjernice za medijsko izvještavanje o izborima na stranici Mediacentra Sarajevo. Pripremljene su uz finansijsku podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

About The Author