INFLUENSERI: Što se nalazi u mojoj torbi, Kako preboljeti raskid, Farbam kosu u drugu boju, Deset stvari koje ne znate o meni…

Hobi, pokretanje biznisa, nezadovoljstvo postojećim stanjem… samo su neki od od motiva koji pokreću influensere

INFLUENSERI: Što se nalazi u mojoj torbi, Kako preboljeti raskid, Farbam kosu u drugu boju, Deset stvari koje ne znate o meni…
Foto: Wesley Tingey / Unsplash

 

Na društvenim mrežama često možete čuti naziv ,,Influenceri”. Većina ljudi na Balkanu još ne zna pravo značenje te riječi. Neki bi rekli da je to popularna omladina koja se fotografiše, i svoje fotografije postavlja po društvenim mrežama, ali nema određeno zanimanje. Međutim, to nije baš tako.

Influencer bi najjednostavnije bila osoba koja utječe na ponašanje drugih ljudi. Influenceri su novija pojava na Balkanu. U Srbiji i Hrvatskoj, ali i u Bosni i Hercegovini, ima već mnogo influencera koji su postali poznato ime. Ono što svi imaju zajedničko jeste velika popularnost kod mlađe publike. Influenceri polako i sigurno postaju idoli i uzori omladini širom Balkana.

Svaki influencer ima profil na nekoj društvenoj mreži. Većinom su to Instagram i Youtube. Na Instagramu često imaju velik broj pratitelja i reklamiraju razne proizvode. Na Youtube-u objavljuju videozapise. Influenceri većinom postaju vrlo zanimljivi javnosti kada pređu cifru od pedeset tisuća pratitelja. Mnogi influenceri na Balkanu već imaju pratitelje čiji broj se kreće od pedeset tisuća pratitelja, pa sve do milion.

U svojim Youtube videozapisima govore o temama koje se tiču ljubavi, izazova, škole, mode, ljepote, sporta. Neki od naziva njihovih Youtube videozapisa su recimo: Što se nalazi u mojoj torbi, Kako preboljeti raskid, Provodim noć u najgore ocijenjenom hotelu u mom gradu, Isprobavam japanske slatkiše, Farbam kosu u drugu boju, Prankujem svog dečka, Ekstremni izazovi u bazenu, Moj prvi poljubac, Moj prvi intimni odnos, 24h živim život u pink boji, Kako izgleda jedan moj obični dan, Deset stvari koje ne znate o meni, Što jedem u toku dana, Kako sam smršavjela dvadeset kilograma, Cijeli dan jedem samo zelenu hranu, Napravio sam hamburger od trideset kilograma, Vaša pitanja i moji odgovori, Skijam u kupaćem

Influenceri nisu samo orijentirani na zabavljanje publike, već postaju uzori publici. Često pričaju o raznim traumatičnim iskustvima, zdravstvenim problemima, te dijele savjete omladini. Omladina u njima vidi prijatelje na ekranu, koji se ne mogu dodirnuti, ali se mogu slušati i pratiti.

Svijet reklama

Influenceri navodno imaju veliku zaradu koju im omogućuju društvene mreže. Tu često reklamiraju razne proizvode za ljepotu i garderobu. Također reklamiraju teretane, kozmetičke i frizerske salone, make-up artiste, napitke za mršavljenje i slično.

Jedna od influencerki je i Azra Lemezović, dvadesetpetogodišnja Tuzlanka. Azra je po profesiji pravnik, ali bez stalnog zaposlenja. Ovim poslom se bavi već šest godina. Teme o kojima govori se tiču najviše mode, fitnessa, šminkanja i njenog psa. Njen Instagram bilježi oko pet tisuća pratitelja, a bavi se još i Youtube-om i blogom.

,,Ovim sam se počela baviti čisto iz hobija i same ljubavi. Ovo mi je jako dobro došlo jer sam upoznala mnogo prijatelja u Bosni i Hercegovini i izvan nje. Također,  naučila sam puno stvari poput fotografiranja i sređivanja samih tih fotografija, zatim usavršavanje raznih stranih jezika, što je jako dobro za nas mlade” – ističe Azra.

Azra je također imala suradnje s raznim brendovima. Neki od njih su Catrice, Essence, Avon, Sheln, Zaful, World of Beauty Italy, Rouge and Wolf i mnogim drugim.

Azra također ima i svoj blog koji nosi naziv Azra Yates. Kako kaže, naziv bloga proističe iz naziva poznatog Londonskog dizajnera, Arthura Yatesa.

Kao i većina influencera, i ona ima planove za budućnost.

,,U planu imam ići na putovanja s turističkom agencijom @jungletribebih, pa će biti priče o tome na mom blogu i socijalnim mrežama, ali naravno nisu u propustu ni priče o drugim brendovima“ – navela je Azra.

Fotografija br 1. Blogerica Azra Lemezović(Azra Yates). Foto: Instagram.

 

Još jedna poznata tuzlanska influencerka je i Arnela, još poznata kao Mindful Beauty blogerica. Arnela vodi stranicu Spamebeautiful.com i istoimenu Instagram stranicu. Na svom Instagramu ima oko dvije tisuće pratitelja. Blog je pokrenula prije dvije godine, a više od četiri godine se bavi lifestyle balansiranjem prirode i kemije. Kako kaže, naziv stranice je proizašao iz igre riječi koja označava da sami sebe možemo njegovati i učiniti da budemo istinski lijepi.

,,Samo njegovana koža i kosa su istinski lijepi, a sve to možemo napraviti u kućnoj varijanti s pravim odabirima”  – objašnjava Arnela ideju svog bloga.

Arnela navodi da je ideja njenog bloga proizašla iz ličnog nezadovoljstva proizvodima za njegu kože i kose na tržištu.

,,Željela sam pronaći proizvode koji će mi osigurati zdravlje i ljepotu.
Nakon iscrpne potrage okrenula sam se prirodi i njenim proizvodima u čistom obliku te krenula da kreiram svoje vlastite recepte”  – dodala je Arnela.

Surađivala je s mnogim brendovima i stekla iskustvo, koje opravdava na svom blogu.

,,Recepte kreiram prema formulama i testiram prije nego predstavim na stranici uz pojašnjenja kako i zašto koristiti. Odnedavno sam pokrenula i svoju proizvodnju homemade ljekovitih soli za kupku. Proizvod je napravljen od 100%  prirodnih materijala”  – dodaje Arnela.

Fotografija br. 2. Arnela, Mindful Beauty blogerica. Foto: Instagram.

Avangardni stilovi

Influenceri često nailaze na predrasude, te su se tijekom života susretali s osudama i upitima zašto uopće rade taj posao. Ovakva priča slijedila je i u slučaju tridesetogodišnje Une Stjepić iz Tuzle, umjetnice čije i ime odgovara njenom karakteru – njenoj unikatnosti.

,,Još od malih nogu sam primjećivala da je moja mašta bila bujnija od mojih vršnjaka te me zbog toga nisu baš posebno razumjeli kada bih izmislila neku igru. Oduvijek sam gledala stvari u malo širem spektru i bila sam uvijek otvorenog uma, nesklona predrasudama” – objašnjava Una.

Una se prvenstveno ističe šminkanjem, koje za nju ima veliku simboliku.
,,Za mene šminka predstavlja vrstu izražavanja pa čak i komunikacije na neki način jer šminka ima posebnu moć da vam pomogne da istaknete ono što se ne vidi, a dolazi iz dubine vaše duše. Smatram da vaš duh/karakter izađe na vidjelo kroz razne vrste ekspresije, u mom slučaju je to avangardni bizarni make-up” – kaže Una, dodavši da make-up jeste površna stvar kada se amaterski posmatra, ali svaki pokret ruke stvara umjetnost, misli se preslikavaju na lice ili tijelo i možete biti što god poželite i kako god se osjećate u tom momentu.

Unu su još od malih nogu inspirisali svjetski modni magazini, pretežno avangardni i alternativni stil odijevanja te je i sama bila povezana s bosanskom alternativnom muzičkom scenom. Najviše ju inspiriše mističnost, egipatska mitologija, engleska i nordijska historija te razni svjetski poznati, ali i nepoznati alternativni dizajneri. Iz svega toga, Una je poželjela i sama praviti nakit koji će biti rezultat njene ljubavi prema tom stilu, ali će sadržavati i note njene mašte. Una smatra da ljepota leži u detaljima, a detalji se nalaze u svemu.

Ljubav i hobi je pretvorila u posao 2013. godine kada se počela baviti izradom nakita od recikliranog materijala. U početku su to bile choker ogrlice koje tada nisu bile popularne u Bosni i Hercegovini. Poslije toga je počela raditi privjeske od gline, a kako je koji proizvod ugledao svjetlo dana, istovremeno je njena popularnost rasla. Spojivši izradu nakita, dizajniranje odjeće, šminkanje i fotografiju u jedno, Una je izgradila sopstveni brend Unas Orpheus, te su njeni proizvodi nerijetko išli i preko granica Bosne i Hercegovine. Početkom 2018. godina saznala je za projekat ”Sam svoj gazda” koji je sprovodila Fondacija tuzlanske zajednice u suradnji s United Nations Development Programom, a koji je nudio edukaciju i financijsku podršku za najbolje start-up poduzetnike. Una se prijavila za isti i nakon tri mjeseca edukacije svoj je hobi pretvorila u realnost. Sadržaj njene ideje ogleda se u registraciji biznisa i izradi web shopa putem kojeg će predstavljati i prodavati svoje proizvode na svjetskom nivou.

,,Prijatelj me je obavijestio o projektu „Sam svoj gazda“ i ja sam bila oduševljena jer mi je uz hobi nedostajala edukacija. Kako umjetnici često ne vole brojeve i obrasce, ovo je bila savršena prilika za mene da ih zavolim. Nisam očekivala da će moj biznis plan biti izabran za najbolji te da ću baš ja dobiti poticaj za pokretanje biznisa” – kaže Una, dodavši da se trenutno odvaja od malih stvari s kojima je počela, a cilj joj je postići prepoznatljiv alternativni modni brend koji će ljude povezivati kao društvo u smislu njihovog stila života, pružiti im podršku, samopouzdanje i ljepotu koju zaslužuju. Iako je krenula od malih stvari, oduvijek je imala velike ciljeve, a trudila se da kroz svoja umjetnička djela ljude sa kojima radi učini posebnima.

”Velika mi je želja stići do modnih revija u koje bi utrošila sve svoje iskustvo kroz scensku šminku, odjeću i asesoare. Nadam se da ću jednog dana imati svoj veliki atelje gdje ću moći da stvaram”  – završava Una.

Fotografija br 3. Una Stjepić, umjetnica i vlasnica brenda Unas Orpheus. Foto: Facebook.

About The Author