FINANCIRANJE MEDIJA U BIH

Institucije vlasti na svim nivoima u BiH godišnje troše oko 30 miliona KM na medije. Na objavljivanje oglasa, javnih poziva i tendera godišnje se troši oko 1,5 milion KM, dok se na angažovanje medija koji bi pratili rad opštinskih organa vlasti ili pravili hronike aktuelnosti, te na druge vrste promocija, troši više od pet miliona […]

FINANCIRANJE MEDIJA U BIH

Institucije vlasti na svim nivoima u BiH godišnje troše oko 30 miliona KM na medije. Na objavljivanje oglasa, javnih poziva i tendera godišnje se troši oko 1,5 milion KM, dok se na angažovanje medija koji bi pratili rad opštinskih organa vlasti ili pravili hronike aktuelnosti, te na druge vrste promocija, troši više od pet miliona maraka godišnje, pokazalo je istraživanje Centra za razvoj medija i analize.

Tri četvrtine ukupnih sredstava koje institucije troše na medije usmjereno je na javne medije, gdje spadaju i dvije entitetske novinske agencije, FENA i SRNA, i radio-televizije, FTV i RTRS.

Kantoni i opštine u Federaciji BiH troše 80% sredstava namijenjenih za medije na direktno finansiranje lokalnih javnih medija, a opštinske vlasti u Republici Srpskoj troše oko 60% tih sredstva na lokalne javne medije. Ostatak novca se ulaže u različite ugovore o promociji i oglašavanju.

Većina lokalnih javnih TV stanica u BiH koje se finansiraju iz budžeta posluje sa gubitkom, ali to ne umanjuje izdvajanja iz budžeta. U pojedinim slučajevima se ta davanja i povećavaju. Sredstva koja lokalni javni mediji dobijaju iz budžeta su bespovratna sredstva, a organi vlasti u većini slučajeva nemaju prihod od rada tih javnih preduzeća. Pojedini javni mediji se finansiraju iz više budžeta na osnovu osnivačkih ugovora, a pojedini privatni mediji se finansiraju iz budžeta opština po osnovu osnivačkog udjela opština u tim medijima.

Više na media.ba

About The Author