DOXA VINTAGE: Kako ljudima prodati ono što im ne treba?

NOVA BLOG PRIČA

DOXA VINTAGE: Kako ljudima prodati ono što im ne treba?

 

Skoro osam milijadi ljudi proizvodi svega više nego što im je potrebno. Jedan je problem sve to napraviti, drugi, mnogo veći, kako napravljeno prodati. Evo višestruko provjeren trik: ako tušiš, recimo, sat, i napišeš prodajem Doxu staru 50 godina, to je onda 700 nečega. Dolara, maraka, kuna, dinara, eura… Zavisi od prostora i vremena. Ali ako napišeš prodajem Doxu Vintage, e to je sad već 1.100 nečega, tolika je moć napuhavanja, brendiranja i ljudske podložnosti sugestijama. Istu moć kao i magični pojam vintage imaju i oznake ultra, mega, paket, level, pro…

Ima tu još folova. Postoje ti neki navodno kul izrazi koji se eksploatiraju sve dok i zadnje zrno profita iz njih ne bude izvučeno. Neko je prije više decenija provalio da je za najmlađe naraštaje zamolbeni imperativ upućen drugom licu jednine condicio sine qua non probojne reklame i od tada se to pravilo ne mijenja. “Hej, kupi Fantu i osjeti bogatstvo okusa.”

Kod proizvoda za žene – to smo na istom ovom mjestu davno utvrdili – važno je da celulitne kreme reklamiraju djevojčurci od 16 ljeta, što je idiotluk samo takav i direktan udar na žensku inteligenciju. Menstrualna krv je plava, a čuda postoje, jer da ih nema ne bi bore same od sebe nestajale. Muškarcima, kao prostim rasplodnim organizmima, kad tušiš pivu, tu nikakav intelektualni napor nije potreban, samo boljševičko-propagandno udri na tri najniže reference – patriotizam, muškost i fudbal. Dodajte tu i tamo još malo razarajućeg seksizma i stvar je završena.

Uglavnom, za umješne trgovce nikada nije bilo važno šta prodaju, nego kome to posvema i višekrat uvaljuju. Svi to znamo i opet nema nam pomoći, svi zavisimo od epp poruka. Kada gledamo ove nove filmove, to više nije umjetnost ispresijecana reklamama, nego jedan gigantski reklamni blok koji se s vremena na vrijeme ispresiječe filmom. Propaganda je razvila procedure, pravila i algoritme kojima malo ko može može odoljeti jer je ljudska jedinka strukturalno nemoćna pred užasavajućim profitnim sistemom i njegovim manipulacijama. Izmarifetlučiti mase, tj. od konzumenta reklame napraviti kupca nuđenog proizvoda više nije nikakav problem. Zahtjevnije je umijeće izbjeći agresivnim trikovima, a to je već profinjeno umijeće kojim sve manje ljudi vlada. Dobro došli u svijet reklama protiv kojih nema efikasne odbrane.

 

 

About The Author