Ažuriranje Kodeksa Evropske unije o dezinformacijama produženo je do kraja marta nakon što se 26 budućih potpisnica priključilo tom procesu. Evropska komisija je prvobitno planirala da se jačanje Kodeksa završi do kraja 2021. godine.
– Sadašnji i budući potpisnici moraju efikasno da rade zajedno kako bi došli do jakog Kodeksa. Očekivanja su velika, s obzirom na ulog, i vrijeme prolazi – kazao je evropski komesar za unutrašnje tržište Thierry Breton.
Prema njegovim riječima, novi Kodeks će biti ono što će promijeniti “pravila igre” kada je riječ o odgovornosti online platformi za pravovremene, adekvatne i efikasne mjere za borbu protiv dezinformacija u Evropskoj uniji.
– Informacioni prostor ne treba da bude Divlji zapad koji izlaže građane neukroćenom toku dezinformacija – istakao je Breton.
Grupa novi potpisnica priključila se vodećim platformama, poput Googlea, Facebooka, Twittera i TikToka, koje su prvobitno prihvatile Kodeks, a među njima su organizacije civilnog društva, softverske kompanije, marketinške agencije, istraživačke organizacije.
Istovremeno je Komisija produžila trajanje programa monitoringa dezinformacija o koronavirusu do juna 2022. godine koji je pokrenut u junu 2020. godine.
U okviru tog programa on line platforme potpisnice Kodeksa objavljuju redovne izvještaje o mjerama preduzetim u cilju borbe protiv dezinformacija o Covidu.
– Pandemija još nije gotova, zato želimo da platforme pojačaju napore u borbi protiv dezinformacija o kovidu, uključujući o vakcinama, i na svim jezicima EU – kazala je potpredsjednica Evropske komisije za vrijednosti i transparentnost Vera Jurova.
Jurova je rekla i da EU očekuje da platforme lekcije naučene u okviru monitoring programa iskoriste za jači okvir novog Kodeksa o dezinformacijama.
Izvor: EURACTIV