Lažne tvrdnje o tome kako je sve počeo u vezi s koronavirusom, o broju zaraženih osoba te obećanja o čarobnim izlječenjima samo su neke od dezinformacija koje se šire se internetom.
Porast lažnih postova o virusu, koji je zarazio hiljade ljudi prvenstveno u kontinentalnoj Kini, mogao bi još jednom testirati sposobnost društvenih medija da se bave dezinformacijama na svojim platformama.
Maarten Schenk iz organizacije Lead Stories, organizacije za provjeru činjenica koja radi s Facebookom, kazao je da je njegov tim posmatrao dijeljenje teorija zavjere na više društvenih platformi.
– Uvijek mora biti nešto zločasto u dezinformacijama kreatora teorija zavjera što uključuje lažne tvrdnje da je virus stvorila vlada – kazao je Schenk.
Neki ljudi, dodao je, ne vjeruju izvještajima o broju smrtnih slučajeva i broju zaraženih osoba, a postoje i oni koji navode “tajne vojne izvore”, koji gotovo sigurno ne postoje, tvrdeći da je umrlo na desetke hiljada ljudi od posljedica virusa, što znatno premašuje trenutne procjene službenih izvora.
Glasnogovornik Facebooka rekao je za CNN Business da ta kompanija radi sa svojim partnerima za provjeru činjenica na uklanjanju lažnih tvrdnji o virusu.
Nakon što se Facebook postovi i poveznice s tvrdnjama provjere i utvrde da su lažne, platforma “dramatično” smanjuje distribuciju tih postova, a osobe koje su vidjele sadržaj ili ga podijelile bivaju upozorene da se radi o lažnim tvrdnjama.
Videozapis u kojem se prikazuje eksplozija u Wuhanu, gradu u Kini koji je epicentar koronavirusa, objavljen je na YouTubeu prošle sedmice i pregledan je gotovo 90.000 puta. Opis videa sugerira da je eksplozija na neki način povezana s koronavirusom, ali video je zapravo iz 2015. godine, navodi Lead Stories.
Glasnogovornik Googlea kazao je da su u posljednjim godinama napravljene promjene za Google i njegovu video platformu YouTube, koje su dizajnirane za prikupljanje informacija iz autoritativnih izvora. Kao i Facebook, Google ne briše u potpunosti lažne tvrdnje sa svojih platformi.
Na Twitteru će korisnici koji traže “koronavirus” u Sjedinjenim Američkim Državama i drugim zemljama, uključujući Hong Kong, Brazil i Australiju, prvo se pozivaju da pogledaju službene kanale informacija o virusu.
Glasnogovornik Twittera izjavio je da ta kompanija nije primijetila organizirano povećanje dezinformacija povezanih s koronavirusom. U objavljenom blogu kompanija je navela da je zabilježila više od 15 miliona tweetova o koronavirusu u četiri sedmice.
Iako su američke tehnološke kompanije u prošlosti uglavnom bile u centru pažnje u vezi s dezinformacijama, TikTok, aplikacija u vlasništvu kineske tvrtke, također istražuje kako se postupa s dezinformacijama o koronavirusu.
Američka monitoring grupa Media Matters objavila je istraživanje koje je pokazalo širenje dezinformacija o koronavirusu na TikTok-u, video platformi koja postaje sve popularnija u SAD-u i koja je pod nadzorom američke vlade zbog kineskog vlasništva.
– Naša pravila ne dopuštaju dezinformacije koje bi mogle nanijeti štetu zajednici ili široj javnosti – potvrdio je glasnogovornik TikTok-a, iako, naveo je, potiču korisnike na razgovore s poštovanjem o temama koje su im važne.
Izvor: CNN