Institut Reuters analizirao je i ove godine rodnu strukturu u liderstvu medija na strateškom uzorku od 240 online i offline novinskih kuća na 12 različitih tržišta na pet kontinenata koja je pokazala da je samo 22 posto od 180 glavnih urednika u 240 obuhvaćenih brendova žene, uprkos činjenici da su u prosjeku 40 posto novinara u tim medijima žene.
Među 38 novoimenovanih glavnih urednika 26 posto su žene. U Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i Finskoj, polovina novih glavnih urednika imenovanih u protekloj godini su žene, ali na mnogim drugim tržištima, samo je nekoliko njih.
Analiza Reuters Instituta pokazuje da su na svih 12 tržišta većina glavnih urednika muškarci, uključujući zemlje u kojima je žena više od muškaraca među zaposlenim novinarima. Postotak žena na vodećim uredničkim pozicijama značajno varira od tržišta do tržišta, od pet posto u Meksiku do 44 posto u SAD-u.
Podatak je još više zabrinjavajući ako se uporedi postotak žena koje rade u novinarstvu s postotkom žena na visokim uredničkim pozicijama. Na 11 od 12 analiziranih medijskih tržišta manji je postotak žena na vodećim uredničkim pozicijama nego žena koje rade kao novinarke.
Čak i mnoge zemlje koje imaju dobre rezultate na Indeksu rodne nejednakosti Ujedinjenih naroda (UN GII) imaju relativno malo žena među glavnim urednicima.
Postoje značajne varijacije u postotku korisnika online vijesti na svakom tržištu koji kažu da dobivaju vijesti od jednog ili više velikih medija sa ženom kao glavnim urednikom. To se kreće od 72 posto u Keniji i 71 posto u Finskoj do 18 posto u Meksiku i 27 posto u Brazilu.
Vrhunsko uredničko vodstvo važno je u smislu načina na koji se novinarstvo prakticira i u smislu izgleda u društvu. Stoga je važno pratiti ko su glavni urednici i dokumentirati u kojoj mjeri oni predstavljaju širu javnost u svoj njezinoj različitosti i različitosti.
Izvor: Reuters Institut