Nakon neviđenog rasta prihoda prošle godine, digitalne platforme, uključujući Alphabet, Metu Platforms, Snap i Twitter, sada se suočavaju s otrežnjujućom stvarnošću jer se trendovi oglašavanja potaknuti pandemijom raspršuju, prema izvještaju analitičara objavljenom u četvrtak.
Istraživačka kompanija MoffettNathanson smanjila je svoje procjene prihoda za 2025. godinu za svaku od četiri kompanije za dvocifreni postotak.
Potrošnja na digitalne oglase u Sjedinjenim Američkim Državama porasla je za 38 posto u 2021. godini u odnosu na prethodnu godinu.
Alphabet, najveća platforma za digitalno oglašavanje na svijetu, te je godine ostvarila rekordan prihod od 257 milijardi američkih dolara.
Dok su kompanije upozoravale na pritisak inflacije, ukrajinski rat i kraj povećanja oglašavanja uzrokovanog Covidom, izvještaj po prvi put procjenjuje potencijalni uticaj na prihod u sljedećih nekoliko godina.
– Nakon godina uber-bikovstva, doista smo zabrinuti za dugoročni rast digitalnog oglašavanja – napisao je Michael Nathanson, analitičar u MoffettNathansonu, u izvještaju.
Rast tržišta oglašavanja u prošloj godini djelomično je bio potaknut “neviđenim skokom” profitabilnosti u kompanijama koje su uštedjele novac na uredskom prostoru i širenju i koje su imale više sredstva ada potroše na marketing, kao i potrošnji robnih marki na oglase kako bi potaknuli kupce na kupnju putem interneta, pojasnio je Nathanson.
No, postotak e-trgovine u maloprodaji pao je na nivo prije pandemije, a korporativni troškovi će vjerojatno rasti kako se radnici vraćaju u urede, rečeno je u izvještaju.
Kompanija je rekla da sada očekuje da će internetsko oglašavanje u Sjedinjenim Državama rasti za 12,5 posto godišnje do 2025. godine, što je manje od prethodne procjene od 18,5 posto godišnjeg rasta.