Što očekivati od novinarstva i medija u 2021. godini

Izvještaj predviđa da će redakcije više cijeniti novinare koji su se specijalizirali za određena tematska područja

Što očekivati od novinarstva i medija u 2021. godini
Foto: Middlesex University

Reutersov institut za proučavanje novinarstva objavio je izvještaj pod naslovom “Novinarstvo, mediji i tehnološki trendovi i predviđanja 2021.” koje se temelji na glavnim događajima 2020. godine i njihovom remetilačkom učinku na novinarstvo.

Izvještaj donosi ono što se može očekivati kao rezultat brzih digitalnih promjena nakon pandemije Covida-19 u novom svijetu “gdje fizičko i virtualno koegzistiraju na nove načine”.

Ključno je otkriće da nas je pandemija natjerala da preispitamo gdje bi granice slobodnog govora trebale biti za tehnološke platforme. Prema izvještaju, trebali bismo očekivati intervencionistički pristup štetnim i nepouzdanim sadržajima jer su životi u pitanju.

Do kraja 2021. godine novinarstvo će se vjerojatno odvojiti od ostatka informacija prezentiranih na internetu, stoji u izvještaju.

Izvještaj predviđa da će redakcije više cijeniti novinare koji su se specijalizirali za određena tematska područja, posebno sadržaj koji zanima mlađu publiku, poput okoliša, kako bi mogli široj javnosti objasniti složena pitanja.

Reuters je primijetio da kompanije koje ulažu u specijalne resurse i talente, prije nego što kriza počne, steknu bolju reputaciju.

Utvrđeno je da je umjetna inteligencija najvažnija tehnologija koja novinarstvu omogućuje pametnije personalizirane preporuke, veću učinkovitost u pakiranju vijesti uslijed preopterećenja informacijama i automatskim prijevodima.

Iako neki prihvataju tehnologije sljedeće generacije, 65 posto ispitanika zabrinuto je da bi umjetna inteligencija mogla pogoršati jaz između gigantskih medijskih kompanija i manjih organizacija s malim kapacitetom za ulaganje u dugoročno istraživanje i razvoj.

Iako se izvještava da su ljudi spremni platiti visokokvalitetno pouzdano novinarstvo, što dovodi do rasta poduzetničkog novinarstva, taj rast dohotka nije održiv.

Izdavači će više biti skloni modelima pretplata ili članstva i e-trgovini, a ne puštanju besplatnog sadržaja radi stvaranja prihoda zbog rezanja troškova i zatvaranja.

Izvještaj naglašava da će 2021. godina izazvati da novinske organizacije osmisle inovativne načine zadržavanja pretplatnika, dok se bore s drugim segmentima pretplata.

Cijeli izvještaj napisao je viši naučni saradnik Nic Newman na temelju podataka 234 lidera digitalnih tehnologija iz 43 zemlje.

Izvor: Evropska fedracija novinara (EFJ)

About The Author