Ruski nadzorni organ poduzeo prve korake kažnjavanja RSE-a po Zakonu o stranim agentima

Current Time, televizija na ruskom jeziku koju RSE/RL vodi zajedno sa Glasom Amerike, također je imenovana na izvornom popisu

Ruski nadzorni organ poduzeo prve korake kažnjavanja RSE-a po Zakonu o stranim agentima

Ruski nadzorni organ za telekomunikacije Roskomnadzor sastavio je svojih prvih osam administrativnih protokola protiv Radija Slobodna Evropa/Radio Liberty zbog kršenja kontroverznog Zakona o stranim agentima.

Roskomnadzor je u izjavi na web stranici 12. januara naveo da se prekršaji odnose na “nepridržavanje medija koji obavlja funkciju stranog agenta zahtjevima zakona o označavanju informacija koje šire”.

Protokoli se odnose na četiri odjela RSE/RL-a na ruskom jeziku, servis za Rusiju, Radio Liberty, Current TV, Siberia.Reality i Idel.Reality, dvije regionalne web stranice koje objavljuju lokalne vijesti i informacije publici u Sibiru i Volga-Uralu.

– Sastavljeni protokoli bit će poslani sucu za prekršaje u roku od tri radna dana kako bi donio odluke o izricanju administrativnih kazni – navode iz Roskomnadzora.

Zakon o “stranim agentima”, koji je donesen 2012. godine, zahtijeva od imenovanih organizacija da prijave svoje aktivnosti i suoče se s finansijskim revizijama.

Zakon također navodi da pojedinci, uključujući strane novinare, koji su uključeni u ruska politička zbivanja ili prikupljaju materijale i podatke koji se odnose na ruska obrambena ili nacionalno-sigurnosna pitanja, moraju biti na popisu stranih agenata.

Kritičari kažu da je zakon proizvoljno primijenjen na ruske organizacije civilnog društva, branitelje ljudskih prava i političke aktiviste, uključujući i fondaciju kritičara Kremlja Alekseja Navaljnog.

Amnesty International nedavno je kritizirao ovaj zakon, rekavši da će “drastično ograničiti i oštetiti rad ne samo organizacija civilnog društva koje primaju sredstva izvan Rusije, već i mnogih drugih grupa”.

Radio Slobodna Evropa/Radio Liberty kao cjelina uvršten je u izvorni registar u decembru 2017. godine, zajedno s nekoliko regionalnih sajtova RSE/RL-a, uključujući krimski odjel Ukrajinskog servisa, sibirski odjel Ruskog servisa, kao i druge.

Current Time, televizija na ruskom jeziku koju RSE/RL vodi zajedno sa Glasom Amerike, također je imenovana na izvornom popisu, kao i Glas Amerike.

Rusija je upisala pet osoba – uključujući troje novinara koji sarađuju sa RSE-om – u registar Ministarstva pravosuđa “stranih masovnih medija koji obavljaju funkcije stranog agenta”.

– Ministarstvo pravosuđa nedvosmisleno tvrdi da je izvještavanje o činjenicama zločin i da se neće zaustaviti ni pred čime da utišaju glasove koji žele informirati, zaštititi i uključiti svoje sunarodnjake, narod Rusije – rekla je nakon prošlomjesečnog proširenja liste potpredsjednica i glavna i odgovorna urednica RSE/RL-a Daisy Sindelar.

Ruski su dužnosnici rekli da je izmjena “zakona o stranim agentima” radi uključivanja medija 2017. godine “simetričan odgovor” na američki zahtjev da se ruski državni kanal RT registrira pod Zakonom o registraciji stranih agenata u Sjedinjenim Državama.

Izz SAD-a kažu da taj potez nije simetričan tvrdeći da se američki i ruski zakoni razlikuju i da Rusija koristi svoj zakon o “stranim agentima” kako bi ušutkala neslaganje i obeshrabrila slobodnu razmjenu ideja.

Izvor: Radio Slobodna Evropa

About The Author

Arhiva

VIJESTI

Vijesti

Latest

NAJČITANIJE

Dnevni komentar, Dnevnici, Fake & Spin, Medijska i informacijska pismenost, Medijsko-političke analize, Naslovnica, Političke emisije, Twitter iz dana u dan

Latest