ŠIRENJE LAŽNIH VIJESTI: PRIJETNJA ILI REALNOST?

Fenomen širenja “lažnih vijesti” veoma je aktualan. Kako se proizvode lažne vijesti i...

ŠIRENJE LAŽNIH VIJESTI: PRIJETNJA ILI REALNOST?
Foto: thenewdaily.com.au

Fenomen širenja “lažnih vijesti” veoma je aktualan. Kako se proizvode lažne vijesti i jesu li one zaista opasnost zapadnoj demokraciji komentirali su novinari dva britanska dnevnika, Daily Telegrapha i Guardiana.

Radio Slobodna Evropa i Glas Amerike zajednički su pokrenuli ‘Polygraph.info‘, web stranicu za provjeru činjenica i verificiranje sve većeg broja dezinformacija koje se distribuiraju širom svijeta.

Timovi novinara iz dva medija istražuju i analiziraju citate, priče i izvještaje koje objavljuju vlade, državni mediji i poznate ličnosti. Novinari razdvajaju činjenice od neistina, dodaju kontekst i odstranjuju laži. Stranica se za sada bavi odnosima između Rusije i Zapada ali će se eventualno proširiti na čitav svijet.

Facebook je sredinom decembra objavio da će pooštriti mjere protiv širenje lažnih vijesti iako je njegov osnoivač Mrak Zukerberg odbacio navode po kojima su lažne vijesti pomogle izbor Donalda Trumpa za predsjednika SAD. Istraživanje koje je rađeno na Državnom sveučilištu u Washingtonu, pokazalo je da su neki tekstovi, kao što je lažna priča o mrtvom agentu američkog Federalnog istražnog biroa (FBI) podijeljena hiljadu puta više nego stvarni tekst koji je istodobno objavljen u važnim medijima.

“Da stvari budu jasnije, ukoliko uspoređujete najbolje tekstove koje su objavili Boston Globe, Washington Post, Chicago Tribune i LA Times, njih je pročitalo tek pet posto onih koji su pročitali lažnu priču”, napisao je autor istraživanja profesor Mike Caulfield na svom blogu.

Britanski parlament također će istražiti fenomen ‘lažnih vijesti’ zbog zabrinutosti da bi one mogle postati prijetnja demokratiji.

Istraga će pokušati utvrditi standard za medije za utvrđivanje lažnih vijesti, identificirati one koji su podložni prevarama i ocijeniti da li BBC ima udjela u njihovom širenju.

Komitet će preporučiti da li pretraživači i društvene mreže, kao što su Google, Twitter i Facebook, trebaju preuzeti veću odgovornost za kontrolu lažnih vijesti i da li je prodaja oglasnog prostora na stranicama koje objavljuju lažne vijesti pomogla njihovom rastu.

RSE

About The Author