Pokrenuta kampanja da se novinarima dodijeli status neophodnih radnika

Namjera je tom kampanjom podsjetiti da iza vijesti kroz koje prolazimo nekoliko puta dnevno stoje novinari i medijski radnici koji naporno rade u teškim uvjetima

Pokrenuta kampanja da se novinarima dodijeli status neophodnih radnika

Tokom zdravstvene krize novinari i novinarke igrali su presudnu ulogu. Kada se od većine građana tražilo da ostanu kući, medijski radnici bili su njihove oči i uši, donoseći im pouzdane i precizne informacije.

Ipak, u nekim evropskim zemljama novinari se i dalje ne smatraju ključnim radnicima te je Evropska federacija novinara (EFJ) pokrenula, u partnerstvu sa svojim partnerima u Albaniji, na Kosovu, u Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji, Srbiji i Turskoj, kampanju na društvenim mrežama za podizanje svijesti o potrebi da se novinari/ke smatraju neophodnim radnicima.

U regionu su mnogi novinari/ke zbog pandemija Covid-19 suočeni s produženjem radnog vremena, smanjene su im plate, ograničena putovanja, suočili su se i s nedostatakom zaštitne opreme, što ih dodatno izložilo koronavirusu.

Iako su neke vlade odlučile kategorizirati novinare/ke kao ključne radnike, uz radnike u zdravstvu i socijalnoj zaštiti, prehrambenoj industriji ili nastavnike, druge to nisu uspjele učiniti.

Taj status “neophodnog radnika” omogućava im pristup brojnim pogodnostima kao što su sloboda kretanja, plaćeno bolovanje, zaštitna oprema, novčana naknada ili pristup dječjoj njezi.

Novinari/ke su ključni za zdravlje i sigurnost stanovništva, kao i za demokratiju. Izlažu svoje zdravlje riziku kako bi informirali javnost.

Ovom kampanjom medijska udruženja i sindikati podsjećaju da iza vijesti kroz koje prolazimo nekoliko puta dnevno, stoje novinari/ke i medijski radnici koji naporno rade u teškim uvjetima kako bi javnost informirali na najbolji mogući način.

Generalni sekretar EFJ Ricardo Gutiérrez pozvao je sve evropske vlade da novinare smatraju neophodnim radnicima i pruži im odgovarajuću naknadu.

– Novinari/ke su bili ključni za odgovor vlada na Covid-19. Oni su provjeravali informacije, držali se samo zvaničnih pouzdanih izvora, istraživali mnoge uglove pandemije, intervjuirali stručnjake. Informativni mediji su postali osnovni javni servis, koji je doživio ogroman porast konzumacije. Ovo bi trebalo nekako nagraditi – napomenuo je.

Kampanju koordinira Evropska federacija novinara (EFJ) u okviru projekta koji je finansirao UNESCO „Izgradnja povjerenja u medije u jugoistočnoj Evropi i Turskoj“ u partnerstvu s partnerima u Albaniji (AJPA), Bosni i Hercegovini (Udruženje BH novinari), Kosovo (AJK), Crna Gora (SMCG), Sjeverna Makedonija (SSNM), Srbija (SINOS i NUNS) i Turska (TGS).

Izvor: EFJ/Safejournalists

About The Author