Petnaest godina Facebooka

Na današnji dan 2004. godine kreirana je najpopularnija online društvena mreža koja je donijela ogromne promjene za cjelokupno čovječanstvo

Petnaest godina Facebooka
Foto: Con Karampelas sa Unsplash

San osnivača društvene mreže Facebook Marka Zuckenberga bio je da poveže svijet, ali je napravio velike pogreške koje su njegove pobornike pretvorile u glasne kritičare, prenose agencije. Facebook je izložen konstantnim kritikama jer je više fokusiran na rast nego na zaštitu korisnika. Trenutno ovu društvenu mreži korisiti 2,3 milijarde korisnika koji platformu koriste za razmjenu informacija i povezivanje.

„To je vrlo sada moćna kompanija koja je stvorila vrlo privlačan proizvod o kojem su mnogi postali ovisni“, rekao je analitičar Josh Bernoff, te je naglasio da „zbog toga ima i ogromnu odgovornost.“

Zaštita prodataka

Facebook je prošle godine bio upleten u nekoliko skandala u vezi sa zaštitom podataka i kršenjem privatnosti korisnika.

„Nakon niza izazova u 2018. godini, Facebook više ne hvale zbog inovativnosti. Sada ga kritiziraju“, kaže analitičarka tržišta Debra Aho Williamson. „Facebooku je 15 godina i suočava se sa zrelošću. Nije to više kompanija na svom početku.“, istakla je analitičarka.

Samo digitalni div Google ima više prihoda od Facebooka od oglašavanja na internetu. Facebook je vlasnik i aplikacija poput Instagrama, Messengera i WhatsAppa, od kojih svaka ima više od milijardu korisnika. Zuckerberg (34) i dalje brani svoj poslovni model i tvrdi kako Facebook nije prodavao podatke o svojim korisnicima te da mu se može vjerovati.  Kompanija priznaje kako mora učiniti više da povrati povjerenje pa je uložila milijarde dolara u sigurnost i ima 30.000 ljudi koji rade samo na tome.

Facebook je uprkos valu skandala prošle godine imao rekordnu dobit od 22 milijarde eura.

 U međuvremenu, Zuckerberg je uspio u namjeri da poveže razvijeni svijet, ali onaj ostali tek se treba „zakačiti“ na društvene mreže. Po postojećim podacima 46,7 posto korisnika interneta, odnosno nešto više od 23 posto svjetske populacije koristi se Facebookom pa za širenje itekako ima prostora.

Izvor: (Al Jazeere Balkans /Agencije)

About The Author