Novinarstvo, ‘lažne vijesti’ i dezinformacije: Priručnik za obuku novinara

Publikacija donosi uvide i savjete svjetskih stručnjaka i nastoji pripremiti novinare da se izbore s problemom „informacijskog poremećaja“

Novinarstvo, ‘lažne vijesti’ i dezinformacije: Priručnik za obuku novinara
Foto: bhnovinari.ba

Na Svjetski dan slobode medija UNESCO je nastavio borbu protiv dezinformacija u saradnji s Fondacijom za slobodu Friedrich Naumann.

Još od izbijanja pandemije koronavirusa novinari rade neprestano kako bi čitateljima pružili sveobuhvatno i ažurirano izvještavanje o pandemiji. Veći dio izvještaja fokusiran je na stvarnim problemima krize – šta se događa, šta se može očekivati te o novim smjernicama koje donose vlade.

Nijedna se kriza ne može riješiti bez tačnih i pouzdanih informacija. Na svim nivoima, od vlada do pojedinaca, odluke koje se donose mogu biti pitanje života i smrti i moraju se temeljiti na činjenicama i nauci.

U srži mandata koji ima UNESCO-a leži sloboda medija i sloboda izražavanja, koja se svake godine slavi 3. maja. UNESCO vjeruje da te slobode omogućavaju međusobno razumijevanje za izgradnju održivog mira. To je datum za poticanje i razvoj inicijativa u korist slobode medija i za procjenu stanja slobode medija u cijelom svijetu.

U duhu Svjetskog dana slobode medija, UNESCO i Fondacija za slobodu Friedrich Naumann (FNF) službeno su pokrenuli arapsku verziju publikacije „Novinarstvo, ‘lažne vijesti’ i dezinformacije: priručnik za obrazovanje i obuku novinara“, pružajući moćan alat za borbu protiv dezinformacija, koja je kasnije dostupna i na engleskom jeziku.

Publikacija donosi uvide i savjete svjetskih stručnjaka i nastoji pripremiti novinare da se izbore s problemom „informacijskog poremećaja“.

Sedam poglavlja istražuje samu prirodu novinarstva, s modulima koji su usredotočeni na to zašto je povjerenje važno, kako kritički razmišljati i o tome kako su digitalna tehnologija i društvene platforme vodiči informacijskog poremećaja.

Usmjeren je i na suzbijanje dezinformacija putem medijske i informacijske pismenosti, provjeru činjenica te provjeru informacija društvenih medija.

– Neprovjerene, pa čak i neistinite činjenice i vijesti, građani često nenamjerno šire, mutacija tih vijesti u dezinformacije bila je zarazna koliko i koronavirus – kazala je predstavnica UNESCO-a u Jordanu Costanza Farina.

S obzirom na strukturu priručnika, on je posebno koristan za nastavnike novinarstva, medijske profesionalce i urednike, ali i sve one koji su zainteresirani za razmjenu i korištenje informacija. Naglašavajući da je pozivanje na dezinformaciju kritična stvar, priručnik je i vodič i poziv na akciju.

– U svjetlu nedavnih zbivanja u svijetu u vezi s Covidom -19 morali smo naučiti da je znanje najvažnije. Za obrazovne institute poput FNF-a, to je suština našeg rada. U vremenima kada znanje može odlučiti sudbinu života, u vremenima kada su lične slobode narušene za „veće dobro“ – kazao je regionalni direktor FNF MENA Dirk Kunze.

Izvor: UNESCO

About The Author