Njemačke novine Bild, najprodavanije u Evropi, najavile su program rezanja troškova vrijedan 100 miliona eura koji će dovesti do otpuštanja oko 200 radnika i upozorio je osoblje da očekuje daljnje uredničke rezove zbog “mogućnosti koje pruža umjetna inteligencija”.
Izdavač Bilda, Axel Springer SE, rekao je u e-poruci osoblju u koju su imale uvid konkurentske novine Frankfurter Allgemeine (FAZ) da će se “nažalost razići s kolegama koji imaju zadatke koje u digitalnom svijetu obavlja AI i/ili automatizirani procesi”.
Kratkoročni gubici radnih mjesta, za koje se očekuje da će biti oko 200, posljedica su reorganizacije Bildovog regionalnog novinskog poslovanja i tvrdi se da nisu povezani s razvojem umjetne inteligencije.
Ovi potezi uslijedili su nakon najave izvršnog direktora Mathiasa Döpfnera u februaru da će izdavač biti “čisto digitalna medijska kompanija”. Alati umjetne inteligencije kao što je ChatGPT mogli bi “nezavisno novinarstvo učiniti boljim nego što je ikada bilo – ili ga zamijeniti”, rekao je.
Predvidio je da će umjetna inteligencija uskoro biti bolja u “sortiranju informacija” od ljudskih novinara i rekao da će samo izdavači koji su stvorili “najbolji originalni sadržaj” – poput istraživačkog novinarstva i originalnih komentara – preživjeti.
Springer nije prvi izdavač vijesti koji se bavi umjetnom inteligencijom. BuzzFeed je ove godine objavio da namjerava koristiti AI za “poboljšanje” sadržaja i online kvizova, dok Daily Mirror i Daily Express u Velikoj Britaniji također istražuju korištenje umjetne inteligencije.
Alati umjetne inteligencije kao što je ChatGPT mogu generirati vrlo sofisticiran tekst iz jednostavnih korisničkih upita, stvarajući bilo šta, od eseja i prijava za posao do pjesama i djela fikcije, ali njegovi su odgovori ponekad netačni ili čak izmišljeni.
Men’s Journal i tehnološka web stranica Cnet također su koristili umjetnu inteligenciju za generiranje članaka koje su kasnije ljudski urednici skenirali radi utvrđivanja tačnosti – iako je Cnet u januaru priznao da projekt ima ograničenja nakon izvještaja da se više od polovine teksta mora ispraviti.
U aprili su izdavači njemačkog sedmičnjaka Die Aktuelle smijenili svog urednika i izvinili se porodici Michaela Schumachera nakon što su objavili “intervju” s legendom Formule 1 koji je u potpunosti generirao AI.
E-mail upućen uposlenicima Bilda su potpisala četiri glavna menadžera u novinama, uključujući glavne urednike Mariona Horna i Roberta Schneidera, piše FAZ. Slične mjere mogle bi se u konačnici očekivati u vodećem dnevniku grupe Springer Die Welt, sugeriralo se.
Döpfner je već poduzeo radikalne kadrovske promjene u tabloidu, gdje je prodaja pala s 4,5 miliona prije 20-ak godina na nešto više od milion prošle godine, u pokušaju da preokrene loše finansijske rezultate i oporavi se od niza skandala.
Utjecajni dnevnik, čije se senzacionalističko, visoko politizirano izvještavanje često poredi s britanskim Sunom, bio je prisiljen otpustiti svog bivšeg urednika Juliana Reichelta, zbog optužbi da je pokušao prikriti nedolično seksualno ponašanje i zlostavljanje.
Ranije ove godine Döpfner se morao izviniti nakon što su procurili tekstovi koji su otkrili da je pokušao iskoristiti Bild kako bi uticao na prošle izbore u Njemačkoj i iznio line stavove napadajući aktivizam protiv klimatskih promjena, mjere protiv Covida i bivšu kancelarku Angelu Merkel.
Udruženje njemačkih novinara (DJV) kritiziralo je Springerove planove, upozoravajući da bi taj potez bio “ne samo antisocijalan prema zaposlenicima, nego i iznimno loš ekonomski potez”.
Glasnogovornik Bilda je kazao da oni vjeruju u mogućnosti umjetne inteligencije koje žele koristiti u Axel Springeru kako bi poboljšali novinarstvo i dugoročno održali nezavisno novinarstvo.
Izvor: The Guardian