Alphabetov Google pogođen je tužbom vrijednom 2,1 milijardu eura (2,3 milijarde dolara) koju su pokrenule 32 medijske grupe uključujući Axela Springera i Schibsteda, navodeći da su pretrpjeli gubitke zbog prakse kompanije u digitalnom oglašavanju.
Potez grupe – koja uključuje izdavače u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj – dolazi u trenutku kada antimonopolska regulatorna tijela također namjeravaju osporiti Googleovu oglasnu tehnologiju.
– Uključene medijske kompanije pretrpjele su gubitke zbog sve manjeg konkurentnog tržišta, što je direktna posljedica Googleovog načina poslovanja – stoji u saopćenju koje su izdali njihovi advokati Geradin Partners i Stek.
– Bez Googleove zlouporabe svog dominantnog položaja, medijske kompanije bi dobile znatno veće prihode od oglašavanja i platile niže naknade za usluge oglasne tehnologije. Ključno je da su ta sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog krajolika – naveli su advokati.
Da bi učvrstili svoju tužbu za primjer su naveli kaznu od 220 miliona eura koju je izreklo francusko tijelo za tržišnu konkurenciju protiv Googlea zbog njegovog poslovanja s tehnologijom oglašavanja 2021. godine, kao i optužbe Evropske komisije od prošle godine.
Glasnogovornik Googlea rekao je da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je ona “spekulativna i oportunistička” te da Google konstruktivno sarađuje s izdavačima širom Evrope. Naveo je da se njihovi alati za oglašavanje prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu s tim izdavačima.
Izdavači širom svijeta posljednjih su se godina žalili zbog sve veće dominacije Big Tech-a u oglašavanju dok njihov udio prihoda pada. Google je prema analitičarima najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svijetu.
Grupa je saopćila da su podnijeli tužbu nizozemskom sudu zbog reputacije te zemlje kao ključne jurisdikcije za tužbe za naknadu štete u Evropi te da bi izbjegli višestruke tužbe u različitim evropskim zemljama.
Izvor: Reuters