Izdavači i oglašivači u Britaniji protiv Googleove ‘sigurne zone’

Google tvrdi da će tehnologija korisnicima omogućiti da dobivaju relevantne oglase i da izbjegnu praćenje

Izdavači i oglašivači u Britaniji protiv Googleove ‘sigurne zone’

Grupa izdavača, oglašivača i digitalnih kompanija podnijela je britanskom regulatoru za tržišnu konkurenciju žalbu protiv Googlea, tvrdeći da će novim alatima zaštite podataka dovesti u pitanje njihovo poslovanje s digitalnim oglašavanjem.

Uvede li Google “Sigurnu zonu za privatnost” (‘Privacy Sandbox’), to će značiti da će funkcije poput prijave uz korisničko ime i šifru i oglašavanja prijeći s otvorene mreže u njegove ruke, tvrde u žalbi regulatoru Marketers for an Open Web (MOW).

Preglednici Chrome i Chromium izmijenjeni su kako bi Googleu osigurali veću kontrolu nad poslovanjem izdavača, oglašivača i drugih digitalnih kompanija, ističu, dodajući da bi promjene trebale potpuno zaživjeti iduće godine.

– Uvede li Google tu tehnologiju, de facto će gospodariti instrumentima kojima medijske firme, oglašivači i tehnološke kompanije dopiru do svojih potrošača i ta će promjena biti nepovratna – ističe direktor MOW-a James Rosewell.

Traže od regulatora da odgode njezinu primjenu.

– Jako ozbiljno shvatamo pitanja navedena u žalbi i temeljito ćemo ih razmotriti kako bismo mogli odlučiti treba li pokrenuti istragu prema zakonu o tržišnoj konkurenciji – objavio je regulator u saopćenju.

– Pokaže li se da su bojazni ozbiljne i da zahtijevaju brzu intervenciju, razmotrit ćemo i treba li uvesti preliminarne mjere kako bi se do završetka kompletne istrage prekinulo moguće kršenje tržišne konkurencije – istaknuli su.

Google tvrdi da će tehnologija korisnicima omogućiti da dobivaju relevantne oglase i da izbjegnu praćenje, što će po njima pomoći sačuvati postojeći model oglašavanja.

Oglašivači će pak moći ciljati određene grupe korisnika, pri čemu podaci neće ‘napuštati’ preglednik.

– Mreža poduprta oglasima dolazi u opasnost ako se praksa digitalnog oglašavanja ne razvija i ne odražava promijenjena očekivanja ljudi o prikupljanju i korištenju podataka – tvrde u Googleu.

– Zato je Google uveo ‘Sigurnu zonu za privatnost’, otvorenu inicijativu izgrađenu u saradnju sa sektorom, koja će osigurati visok nivo privatnosti korisnicima i istovremeno poduprijeti izdavače – naveli su.

Izvor: Hina/HND

About The Author