IZBORNI MARKETING: SUPERJUNACI, SVEČANE TRAKE, ASFALT I KANALIZACIJA

IZDVAJAMO

Urađeni monitoring ukazao je na potrebu preispitivanja načina finansiranja kantonalnih i opštinskih medijskih servisa, jer u suprotnom informativne emisije na ovim televizijama gledat će veoma mali broj stranačkih radnika, i to isključivo po direktivi partijskog rukovodstva.

IZBORNI MARKETING: SUPERJUNACI, SVEČANE TRAKE, ASFALT I KANALIZACIJA

Načelnici općina i premijeri kantona neprikosnoveni su junaci kantonalnih televizija i prije i poslije izbora. Tu se, izgleda, ništa ne da popraviti, niti promijeniti

Monitoring centralnih informativnih emisija na javnim emiterima TVSA, RTVTK, RTVUSK, RTV BPK, RTV Vogošća i privatnom emiteru Naša TV obilježen je ustupanjem medijskog prostora vladajućem političkom establišmentu. Načelnici naših opština i prateći službenici, također prisutni na listama, bili su glavni akteri emitovanog programa u proteklim sedmicama. Superjunaci naših zajednica presjekli su kilometre svečanih traka i još jednom potvrdili da su asfalt i kanalizacione cijevi najbolji aduti svakog izbornog marketinga.

Politička propaganda i protežiranje vidljivi su upravo u prilozima koji obrađuju teme poput svečanih otvaranja renoviranih škola, građevinskih radova prilikom asfaltiranja puteva, sanacija vodovodnih cijevi ili izvještavanja s otvorenja renoviranih srednjoškolskih biblioteka. Tako, naprimjer, načelnika opštine Goražde Muhameda Ramovića možemo u samo jednoj informativnoj emisiji vidjeti kako čak tri puta presjeca svečane vrpce.

Na ovim emiterima svjedočimo pukom prenošenju vijesti, bez ikakvog kritičkog osvrta. Primjera radi, ukoliko radovi na renoviranju Doma zdravlja Novi Grad traju pune četiri godine, dakle kompletan mandat načelnika Semira Efendića, onda logika zdravog razuma zahtijeva odgovor na pitanje ko je odgovoran za ovakav propust. Nažalost, odgovor na ovo pitanje ne dobijamo. Uzroke za ovakvo stanje na javnim emiterima i činjenicu da u monitoringu nismo mogli primijetiti priloge koji se negativno odnose na rad kantonalne vlade, opštinskih načelnika ili izjave opozicionih političkih predstavnika možemo tražiti isključivo u načinu finansiranja ovih medija.

S obzirom da je za TVSA iz budžeta Kantona Sarajevo za 2014. godinu izdvojeno 3,5 miliona KM i da je ovaj emiter imao potpisane ugovore o izvještavanju sa sarajevskim opštinama i gradskom upravom, ne treba nas iznenaditi činjenica da premijer Dino Konaković, od ukupnih 37 minuta programa, govori punih 18.

Indikativno je da smo u monitoringu zabilježili i niz pozitivnih primjera, međutim, njihova tematika uglavnom nije vezana za djelovanje struktura vlasti. Ta činjenica potvrđuje tezu da na javnim emiterima rade novinari koji imaju kapacitete da objektivno informišu javnost. Međutim, taj primarni zadatak ne mogu ispuniti zbog očiglednog uticaja struktura vlasti na uredništva i rukovodeće pozicije unutar emitera.

Urađeni monitoring ukazao je na potrebu preispitivanja načina finansiranja kantonalnih i opštinskih medijskih servisa, jer u suprotnom informativne emisije na ovim televizijama gledat će veoma mali broj stranačkih radnika, i to isključivo po direktivi partijskog rukovodstva. Naravno, otvara se i pitanje potrebe skraćenja izbornog ciklusa. Na osnovu izvještavanja o radu naših političara u proteklih nekoliko sedmica, možda za ovu državu ne bi bilo loše da se izbori održavaju svaka tri mjeseca.

About The Author