Pandemija koronavirusa potaknula je glad za pouzdanim vijestima u vrijeme globalne krize i jasna većina ljudi želi da medijske organizacije budu nepristrane i objektivne, objavio je u Reutersov institut za studij novinarstva.
Povjerenje u vijesti raslo je tokom pandemije, posebno u zapadnoj Evropi, pomažući medijima s reputacijom pouzdanog izvještavanja, iako je nepovjerenje bilo posebno očito u polariziranim medijima Sjedinjenih Američkih Država.
Jasna većina ljudi u svim zemljama vjerovala je da bi vijesti trebale odražavati čitav niz stavova i nastojati biti neutralne, stoji u godišnjem Izvještaju o digitalnim vijestima.
– Prošli smo kroz vrlo mračno vrijeme i velik dio javnosti prepoznaje da su novinske organizacije često bile one koje su svijetlile u tom mraku – rekao je direktor Reuters instituta Rasmus Nielsen.
Sveukupno ljudi su se više cijenili pouzdane vijesti, stoji u Izvještaju koji se temelji na istraživanjima koja su pokrivala 46 tržišta i više od polovine svjetske populacije.
Ubrzavajuća tehnološka revolucija znači da 73 posto ljudi sada vijestima pristupa putem pametnog telefona, što je porast od 69 posto u 2020. godini, dok mnogi koriste društvene mreže ili aplikacije za razmjenu poruka da bi konzumirali ili raspravljali o vijestima.
TikTok sada doseže 24 posto mlađih od 35 godina, s većom stopom korištenja u Aziji i Latinskoj Americi. Facebook se smatra mrežom pogodnom za širenje lažnih informacija, iako aplikacije za razmjenu poruka poput WhatsAppa također igraju ulogu u tome.
Nalaz iz izvještaja je da većina ljudi želi poštene i uravnotežene vijesti te iako neki sve više dovode u pitanje nepristrano ili objektivno novinarstvo, sveukupno ljudi snažno podržavaju ideal nepristranih vijesti.
Craig T. Robertson postdoktorski istraživač s Instituta napisao je da ljudi samo žele pravo da sami odlučuju.
Izvor: Reuters