Hiljade lažnih Facebook naloga otvoreno u Kini

Kompanija Meta nije uspjela dokazati vezu mreže lažnih naloga s kineskom vladom

Hiljade lažnih Facebook naloga otvoreno u Kini

Kompanija Meta u čijem su vlasništvu društvene mreže Facebook i Instagram saopćila je da je u Kini napravljeno više hiljada lažnih Facebook naloga, koji izgledaju kao da pripadaju američkim državljanima i s kojih se dijeli politički sadržaj, s namjerom da se utiče na izbore u Sjedinjenim Američkim Državama koji će biti održani naredne godine.

Mreža sastavljena od oko 4.800 lažnih profila pokušala je da prikupi što veći broj pratilaca i “prijatelja” i tako ostvari značajan uticaj na publiku, ali ih je Meta identificirala i obrisala im naloge.

S lažnih profila, koji su imali fotografije, imena i lokacije prosječnih američkih korisnika Facebooka, nisu dijeljene lažne vijesti, već izjave raznih političara i vijesti novinskih kuća, uglavnom objavljene na društvenoj mreži “X”, nekadašnjem Twitteru.

Preuzimani su i dijeljeni izvještaji i s liberalnim i konzervativnim sadržajem, ali ne sa ciljem da se podrže jedna ili druga strana, već da se naglase ideološke razlike i s namjerom da se dublje polarizira američko društvo, saopćeno je.

Agencija AP navodi da otkrivanje mreže lažnih naloga dokazuje da protivnici SAD koriste njene tehnološke kompanije kako bi doveli do razdora i nepovjerenja u društvu.

Kompanija Meta sa sjedištem u Kaliforniji nije uspjela da dokaže vezu mreže lažnih naloga sa kineskom vladom, ali je utvrdila da su svi lažni nalozi otvoreni u Kini.

Sadržaji koje ti nalozi dijele na Facebooku podudaraju se s kineskom propagandom i dezinformacijama kojima Peking preuveličava ideološke razlike u SAD. Kako bi nalozi djelovali uvjerljivije, oni povremeno dijele i sadržaje o modi ili kućnim ljubimcima.

Ranije ove godine, neki nalozi su naglo izmijenili svoja američka korisnička imena i profilne fotografije tako da izgledaju kao da njihovi vlasnici žive u Indiji. Sa njih je potom širen prokineski sadržaj o Tibetu i Indiji, što pokazuje kako se lažne mreže novih korisnika mogu brzo i lako fokusirati na nove mete.

Menadžeri kompanije Meta razgovarali su o aktivnostima mreže lažnih naloga tokom jučerašnjeg konferencijskog poziva sa novinarima, dan nakon što je tehnološki gigant objavio svoje politike za predstojeću izbornu godinu, od kojih je većina bila na snazi i tokom prethodnih izbora.

Međutim stručnjaci koji proučavaju vezu između društvenih medija i dezinformacija saopštili su da 2024. godina postavlja pred njih nove izazove.

Veliki broj država će te godine održati izbore, a pojava sofisticiranih programa vještačke inteligencije znači da će biti lakše nego ikada kreirati realistične audio i video materijale, čiji bi sadržaji mogli da obmanu birače.

Izvor: N1

About The Author