Hasanbegović: Komunikacija u vremenu krize ne smije biti prepuštena slučaju

U kriznim situacijama na kreiranje priča utiču emocije te stoga komunikacija ne bi trebala prepustiti slučaju

Hasanbegović: Komunikacija u vremenu krize ne smije biti prepuštena slučaju
Foto: Federalna.ba

U proces kriznog komuniciranja trebali bi biti maksimalno uključeni autoriteti iz svijeta novinarstva te s njima kreirati priče, a nadležne institucije i eksperti za odnose sa javnostima te novinari trebaju kreirati plan komunikacije na način da ključne poruke budu uključene u dnevne informacije.

Kazao je to Feni ekspert u oblasti komunikacija i član Društva novinara Bosne i Hercegovine Nazif Hasanbegović, koji je radio na kreiranju i implementaciji različitih kriznih dokumenata poput strategije komunikacije u slučaju aviarne influence.

U slučaju novog koronavirusa Covid-19 kaže da se priča svela na “kupovanje toalet papira“, a najprije je važno da “građani razumiju potrebu zašto trebaju ostati u kuću“.

Smatra da zvaničnici u institucijama, ali i novinari trebaju prihvatiti da krizno komuniciranje uključuje i zajedničko kreiranje poželjnih tema i integriranih poruka da bi kreirali ambijent, uticali na ponašanje i pomogli ljudima da prevladaju teškoće koje strah od bolesti donosi, ali i pomogli ljudima da savladaju osjećaj bespomoćnosti i anksioznost nametnute samoizolacije.

– Drugim riječima, u periodu krize, posebno u slučaju pandemije koronavirusa koji imamo sada, nije dovoljno pozivati novinare na etičke, profesionalne standarde i slično već treba zajednički definirati pravce medijske komunikacije i time olakšati i njima i medijima u kojima rade da kreiraju informacije od interesa – dodao je.

Istaknuo je da pandemija koja je proglašena traži opći angažman i treba da uključi lokalnu mobilizaciju ljudi izvan kontrole države te je potrebno biti svjestan da će život idućih dana i mjeseci često testirati međusobnu solidarnost, spremnost na odricanje i saradnju.

– Specifikum trenutne situacije je neizvjesnost, mi ne znamo šta donosi vrijeme, s druge strane nedostatak drugih dešavanja otvara prostor u medijima koji se po inerciji treba popuniti i sasvim je jasno da se u takvom ambijentu stvara mogućnost za kreiranje i prenošenje velikog broja informacija od onih koje zaista mogu koristiti građanima do spekulacija, izmišljenih vijesti o teorijama zavjere, o čudima koja pomažu u eliminaciji virusa, itd – kazao je Hasanbegović.

Također, nespornim smatra da u kriznim situacijama na komunikaciju i kreiranje priča utiču emocije te stoga komunikacija u vremenu krize ni u kom slučaju ne bi trebala biti prepuštena slučaju.

– Ni u vremenu krize ne smijemo zaboraviti da mediji imaju veliku moć i najznačajniju ulogu u informiranju. Ne smijemo zaboraviti da mediji mogu utjecati na stavove i formiranje poželjnih ponašanja, da se putem kvalitetnih informacija može pomoći ljudima da se osjećaju manje bespomoćno i ugroženo – zaključio je Hasanbegović.

Izvor: Fena

About The Author