Facebook prijeti zabranom razmjene vijesti u Australiji

Najnoviji potez Facebooka da blokira dijeljenje vijesti pojačao je napetost između tehnoloških firmi i regulatora

Facebook prijeti zabranom razmjene vijesti u Australiji
Foto: BBC

 

Facebook je zaprijetio da će zaustaviti korisnike u razmjeni vijesti u Australiji dok se priprema za novi zakon koji će propisati da Facebook plaća izdavačima za njihove vijesti.

Regulatori žele da tehnološki divovi poput Facebooka i Googlea plaćaju za sadržaj koji objavljuju mediji.

Prošlog mjeseca Google je upozorio svoje korisnike da bi njegove usluge pretraživanja mogle biti “dramatično ugrožene” zbog takve odluke.

Najnoviji potez Facebooka da blokira dijeljenje vijesti pojačao je napetost između tehnoloških firmi i regulatora.

Mreža društvenih medija napominje da će, ako predloženi zakon bude usvojen, zaustaviti Australce da dijele vijesti na Facebooku i njihovoj podružnici Instagramu.

Australska komisija za zaštitu tržišnog takmičenja i potrošača (ACCC) izradila je pravila kako bi se “izjednačili uvjeti” između tehnoloških divova i izdavača koji tvrde da gube prihode od oglašavanja.

ACCC je odgovorio na prijetnju Facebooka da će blokirati vijesti naglašavajući da je to “neispravan i pogrešno zamišljen” način odgovora.

– Taj propis ima namjeru osigurati pravednost i transparentnost među Facebookove i Googleove odnose s australskim medijskim kompanijama – kazao je predsjednik ACCC-a Rod Sims.

No, u objavi na blogu, Facebookov direktor za Australiju i Novi Zeland Will Easton kaže da nacrt zakona “pogrešno razumije dinamiku interneta i nanijet će štetu upravo onim vijestima koje vlada pokušava zaštititi”.

On napominje da bi to natjeralo Facebook da plaća za sadržaj koji izdavači dobrovoljno postavljaju na njegovu platformu kako bi generirali posjetu na svojim web stranicama za vijesti.

Easton tvrdi da je Facebook osigurao 2,3 milijarde klikova s Facebookovog feeda vijesti natrag na australske web stranice vijesti, vrijednih oko 148 miliona američkih dolara u prvih pet mjeseci ove godine.

Blokiranje vijesti “nije naš prvi izbor – to je naš posljednji izbor”, kazao je, dodajući da to neće uticati na ostale Facebook usluge.

Glasnogovornik Facebooka kazao je za BBC da će “uskoro pružiti konkretne detalje” o načinu provođenja zabrane.

Neki poslovni stručnjaci tvrde da bi tehnološke kompanije trebale platiti izdavačima za kvalitetan sadržaj vijesti koji objavljuju.

– Google, Facebook i drugi predugo se izvlače s besplatnim dijeljenjem sadržaja – istaknuo je profesor na poslovnoj školi IMD u Švicarskoj i Singapuru Michael Wade.

Google i Facebook plaćaju neke vijesti na određenim tržištima i navode da planiraju pokrenuti takve inicijative u više zemalja.

Izvor: BBC

About The Author