Danske medijske kuće udružuju snage u pregovorima s Googleom i Facebookom

Predstavnici 29 danskih medijskih kompanija, uključujući državnu radioteleviziju planiraju zajednički nastup

Danske medijske kuće udružuju snage u pregovorima s Googleom i Facebookom
Foto: Nick Karvounis/Unsplash

Danska medijska industrija udružila je snage kako bi pregovarala s Googleom i Facebookom o nakanadama za vijesti što je prvi pokušaj u Evropi da se kolektivno pregovaraju s velikim tehnološkim kompanijama.

Predstavnici 29 danskih medijskih kompanija, uključujući državnu radioteleviziju DR, dijelom finansiranu od TV2, kao i većinu najvećih novinskih izdavača, okupit će se u petak na prvom sastanku.

– Vjerujemo da će kolektivna potražnja naših prava donijeti najbolju i najpravedniju vrijednost u pogledu korištenja našeg sadržaja velikih tehnologija – kazao je Stig Orskov, izvršni direktor medijske kompanije JP / Politikens Hus.

Pregovori s Googleom i Facebookom započet će nakon sastanka u petak, rekao je Orskov, najavljujući da bi mogli uslijediti i razgovori s drugim tehnološkim kompanijama poput Twittera.

Potez dolazi nakon što je prošlogodišnja promjena direktive Evropske unije o autorskim pravima natjerala platforme za dijeljenje poput Googlea i Facebooka da moraju instalirati filtre kako bi spriječili korisnike da prenose zaštićeni materijal, poput vijesti.

Facebook i Google suočeni su s pregovorima o tome koliko mogu objaviti vezu iz medija i trebaju li to platiti.

– To nije sadržaj stvoren za besplatnu upotrebu – kazao je Anders Krab-Johansen, izvršni direktor danske medijske kuće Berlingske Media, dodajući da to nije neki kalifornijski nesporazum misleći na matičnu bazu američkih tehnoloških divova.

Inspiracija za inicijativu djelomično potiče iz muzičke industrije, rekao je Orskov, budući da muzičari kolektivno pregovaraju o pravima s uslugama za streaming muzike kao što je Spotify.

Izvor: Reuters

About The Author