Medijske grupe u Kanadi zatražile su od regulatora tržišta konkurencije da istraži odluku Meta Platforms da blokira vijesti na svojim platformama u zemlji, optužujući matičnu kompaniju Facebooka za zloupotrebu svog dominantnog položaja.
Meta je prošle sedmice počela blokirati vijesti na Facebook i Instagram platformama za sve korisnike u Kanadi kao odgovor na zakon koji od internetskih divova zahtijeva da plaćaju za novinske članke.
Kanadski Zakon o online vijestima, dio globalnog trenda kojim se tehnološke kompanije primoravaju da plaćaju za vijesti, usvojen je u junu, ali još nije stupio na snagu. Vlada dovršava rad na pravilnicima koja bi zahtijevala da platforme dijele dio prihoda od oglašavanja kada zakon stupi na snagu do kraja ove godine.
– Odlukom o blokiranju sadržaja vijesti sa svojih digitalnih platformi, Meta nastoji umanjiti sposobnost kanadskih novinskih organizacija da se učinkovito bore na tržištu vijesti i online oglašavanja – izjavile su grupe iz industrije vijesti u prijavi kanadskom Uredu za tržišnu konkurenciju.
Zahtjev su podnijeli News Media Canada i Kanadsko udruženje emitera, zajedno s javnim emiterom CBC/Radio-Canada, a traži se od Ureda da istraži Metu i spriječi je u blokiranju vijesti.
– Metino antikonkurentsko ponašanje, koje je privuklo pažnju regulatora širom svijeta, ojačat će njen već dominantan položaj u oglašavanju i distribuciji društvenih medija i naštetiti kanadskom novinarstvu – naveli su podnositelji zahtjeva u izjavi.
Glasnogovornik Mete pozvao se na izjavu objavljenu prošle sedmice, u kojoj je kompanija rekla da se kanadski zakon temelji na “netačnoj premisi da Meta nepravedno ima koristi od sadržaja vijesti koji se dijeli na našim platformama”.
Meta je rekla da korisnici ne dolaze na njihovu platformu zbog vijesti i da je prisiljavanje kompanije da plaća za sadržaj koji se dijeli na njenim platformama neodrživo za njezino poslovanje.
Kanadska medijska industrija pozvala je na strožu regulaciju internetskih divova kako bi se novinskim kompanijama omogućilo da nadoknade finansijske gubitke pretrpljene u godinama kada su Facebook i Google u vlasništvu Alphabeta stekli veći udio na tržištu online oglašavanja. Google je također rekao da će blokirati vijesti u Kanadi do trenutka kada pravila stupe na snagu.
Izvor: Al Jazeera