Al Jazeera Balkans i UNESCO zajedno će implementirati projekat “Social Media 4 Peace” kako bi se radili na identifikaciji i otkrivanju utjecaja govora mržnje, diskriminacije i lažnih vijesti u regiji zapadnog Balkana.
Partnerstvo je formirano kako bi se potaknula transparentnost u izvještavanju i povećala svijest o navedenim izazovima među mladima na Balkanu te kako bi se istakla uloga medijskog zagovaranja kao sredstva za suzbijanje kombiniranog utjecaja dezinformacija, govora mržnje i diskriminacije.
Cilj zajedničkih aktivnosti je istražiti kako se boriti i pronaći najbolje pristupe i rješenja za probleme koji su nastali kao rezultat sve češćeg korištenja društvenih mreža za širenje govora mržnje, diskriminacije i lažnih vijesti.
– Al Jazeera Balkans prepoznata je kao globalni igrač s lokalnom perspektivom na Balkanu. Okupljamo regiju i pružamo gledaocima detaljnu analizu priča i ljudi koji utječu na njihove živote. Naše opsežno ispitivanje i istraživanje konteksta i pozadine najvažnijih tema, s našom misijom ‘davanja glasa onima koji ga nemaju’, razlog je da se udružimo s UNESCO-om na projektu suprotstavljanja dezinformacijama i govoru mržnje – kazao je direktor Al Jazeera Balkans Tarik Đođić.
Ovaj zajednički poduhvat provodi odjel Current Affairs Al Jazeere Balkan, koji će producirati deset epizoda debatne emisije u trajanju 25 minuta s ciljem edukacije mlađe populacije o suzbijanju dezinformacija, diskriminacije i govora mržnje, uz istovremeno fokusiranje na prava i slobode novinara te njihovu ulogu u stvaranju i promociji medijski pismenih i tolerantnih društava.
– Dominacija društvenih medija povećala je brzinu i domet dezinformacija, narativ podjela i govora mržnje te njihov potencijal da nanesu štetu. S Evropskom unijom radimo na stvaranju novih i proširenju postojećih prostora za saradnju platformi društvenih medija, civilnog društva i vlasti kako bismo osigurali da potencijalni štetni sadržaji na internetu ne podstiču tenzije i nasilje – kazao je šef UNESCO-a u Bosni i Hercegovini Siniša Šešum.
Dodao je da borbu protiv govora mržnje treba podjednako shvatiti kao individualnu i društvenu odgovornost jer bi potencijalni efekt govora mržnje mogao negativno utjecati na neke od najvećih vrijednosti čovječanstva kao što su kulturna, etnička i vjerska raznolikost kao i sloboda izražavanja.
Format TV-emisije osmišljen je kao debata o određenoj temi koju vodi prezenter s tri stručna gosta i profesionalca koji mogu pružiti znalački uvid u izazove regulacije sadržaja mržnje i diskriminacije, borbe protiv širenja lažnih vijesti i teorija zavjere na društvenim mrežama.
Mladi, a posebno oni s Balkana, koji su ciljna skupina emisije, spadaju među najugroženije grupe kada je riječ o korištenju društvenih medija i rješavanju problema vezanih za ovu tematiku, posebno u vrijeme brze političke i ekonomske tranzicije na zapadnom Balkanu.
Projekt Social Media 4 Peace finansira Evropska unija, a provodi UNESCO u Bosni i Hercegovini, Kolumbiji, Indoneziji i Keniji od januara 2021. godine. Usklađen je s ukupnom strategijom UNESCO-a za borbu protiv dezinformacija kroz njegovanje informacija kao javnog dobra i jačanje transparentnosti internet ekosistema.
Izvor: Klix