Vijesti su druga najpopularnija vrsta videa na društvenim mrežama

Izvještaj Ofcoma ukazuje na interes za vijesti na radiju u odnosu na podcaste

Vijesti su druga najpopularnija vrsta videa na društvenim mrežama
Foto: it.mk

Vijesti su druga najpopularnija vrsta videa na društvenim mrežama među britanskom publikom starijom od 15 godina, pokazao je godišnji izvještaj regulatora komunikacija u Velikoj Britaniji Ofcoma o navikama konzumacije medija u zemlji.

Izvještaj nazvan Media Nations UK otkrio je da je 63 posto odraslih koji su gledali kratke videozapise barem jednom mjesečno gledalo vijesti, odmah iza videozapisa s uputama (64 posto), a ispred videozapisa prijatelja i porodice (54 posto), muzičkih spotova (54 posto) i videa influencera (48 posto).

Prošle su godine vijesti bile treća najpopularnija vrsta pregledavanog sadržaja, iza videozapisa s uputama i videozapisa opće javnosti. Iako su vijesti porasle za četiri postotna boda u izvještaju za 2023. godinu, one su prethodno bile na vrhu liste 2021. godine.

Preferencije su, međutim, varirale ovisno o dobnoj grupi. Među gledaocima video zapisa na društvenim mrežama u dobi od 15 do 24 godine najpopularniji su bili videozapisi opće javnosti, gledalo ih je 72 posto ove dobne grupe koja je gledala sadržaj kratke forme. Vijesti su najviše voljeli gledaoci stariji od 45 godina (65 posto).

Općenito, kratki video je bio najpopularniji među mlađom publikom, vjerovatno potaknut popularnošću platformi kao što su Tiktok i Instagram kod ove starosne grupe stanovništva.

Dok je 38 posto svih odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu starijih od 15 godina izjavilo da gledaju videozapise kraće od deset minuta dnevno, gotovo sedam od deset (68 posto) mladih ljudi u dobi od 15 do 24 godine reklo je da gleda kratke videozapise svaki dan.

Youtube je općenito bio najpopularnija platforma za gledanje kratkih videa, koju je koristilo 68 posto osoba starijih od 15 godina. Slijede ga Facebook (49 posto) i Instagram (31 posto).

Facebook i Youtube također su bile društvene platforme s najvećim ukupnim dosegom. Svakoj platformi pristupilo je gotovo 45,6 miliona ljudi (91 posto odraslih osoba u Velikoj Britaniji).

Tiktok je bio najbrže rastući, čija se publika ove godine popela na 45 posto ljudi. Tiktok je također bio najpopularnija platforma među korisnicima iz generacije Z (u dobi od 15 do 24 godine) s 76 posto koji su rekli da koriste platformu.

Osim što ima najveći domet, publika također provodi najviše vremena svaki dan u prosjeku uz Facebook i njegovu aplikaciju za razmjenu poruka (37 minuta), a slijede Snapchat (31 minuta) i Tiktok (28 minuta). Tiktok (58 minuta) i Snapchat (52 minute) zabilježili su najviše dnevnog vremena gledanja od ljudi u dobi od 15 do 24 godine.

Druge studije poput Digital News Reporta Reutersovog instituta za proučavanje novinarstva (RISJ) otkrivaju da, iako je Facebook i dalje najpopularniji društveni kanal za vijesti, njegova važnost naglo je opala posljednjih godina jer su video formati na platformama kao što su Tiktok, Instagram i Youtube postali su uticajniji.

Izvještaj je utvrdilo nagli pad u broju TV programa koji privlače gledaoce, što je pripisano padu gledanosti za rane i kasne večernje vijesti, kao i TV sapunice. Informativni programi koji privlače tu “masovnu” publiku pali su za 72 posto od 2014. godine, sa 537 na 148 programa.

Izvor: pressgazette

About The Author