Twitter uklonio oznaku “finansiran od strane vlade” s profila globalnih medija

I kineska državna novinska agencija Xinhua ostala je bez oznake “medij povezan sa vladom Kine

Twitter uklonio oznaku “finansiran od strane vlade” s profila globalnih medija
Foto: The Hill

Twitter je uklonio oznake koje opisuju globalne medijske organizacije kao “finansirane od strane vlade”, zbog čega su mnogi mediji protestovali, jer se ista etiketa koristi za označavanje medijskih kuća koje kontrolira država.

Među onima koji su tako bili označeni bio je i Nacionalni javni radio (NPR) u Sjedinjenim Američkim Državama, koji je prestao da objavljuje na svom Twitter nalogu. Slično su postupili i kanadski javni servis CBC i švedski javni radio, na čijim su nalozima oznake sada uklonjene.

Glas Amerike (VOA) je također imao oznaku, a generalna direktorica krovne Agencije za globalne medije (USAGM) Amanda Bennet nedavno je rekla da se s Twitterom razgovara o uklanjanju oznake, jer VOA dobija novac od države, ali ima i zakon koji štiti novinare i urednike od uticaja države. Sada je oznaka uklonjena.

I kineska državna novinska agencija Xinhua ostala je bez oznake “medij povezan sa vladom Kine”.

Mnogi istaknuti korisnici Tvitera izgubili su i plave oznake, koje su potvrđivale da je njihov profil autentičan. Ta oznaka se plaćala osam dolara mjesečno za pojedince, odnosno do 1.000 dolara mjesečno za organizacije.

Twitter je imao oko 300.000 verificiranih korisnika – mnogi od njih su novinari, sportisti i javne ličnosti.

Korisnici koji su izgubili plavu oznaku su, između ostalih i Beyonce, papa Franja, Oprah Winfrey i bivši predsjednik SAD-a Donald Trump. Međutim, nekima je oznaka i ostala, među njima su autor Stephen King i košarkaš LeBron James.

Mnoge vladine agencije, neprofitne organizacije i nalozi javnih službi širom sveta više nisu verificirani  što je izazvalo zabrinutost da bi Twitter mogao da izgubi status platforme za dobijanje tačnih, ažurnih informacija iz autentičnih izvora, uključujući i hitne slučajeve.

Twitter je počeo da dijeli plave oznake kao potvrdu autentičnosti prije 14 godina, uglavnom za zaštitu profila javnih ličnosti. Jedan od prvih poteza Elona Muska kada je kupio Twitter bio je da počne da naplaćuje te oznake.

Izvor: VoA

About The Author