Twitter nije uklonio plave oznake osim za nalog New York Timesa

Associated Press, koji je rekao da također neće platiti za kvačice, još uvijek je imao provjerene oznake na svojim računima kao i mnoštvo drugih novinskih i medijskih organizacija

Twitter nije uklonio plave oznake osim za nalog New York Timesa

Potvrđeni korisnici Twittera, koji imaju plavu kvačicu, čekaju uklanjanje tog statusa na platformi, nakon što je glavni izvršni direktor Twittera Elon Musk najavio da će svi koji ne plate uslugu pretplate na Twitter Blue izgubiti kvačicu.

Međutim, čini se da gotovo svi još uvijek imaju svoje kvačice, iako je nisu platili, a rok je bio do 1. aprila. Jedna značajna iznimka je ona za New York Timesa, čiji je glavni račun na Twitteru izgubio verificiranu kvačicu, očito u ciljanom potezu Muska nakon što su novine rekle da neće plaćati potvrdu.

Musk je tweetao da će Times izgubiti kvačicu, a kasnije je dao omalovažavajuće komentare o novinama koje su agresivno izvještavale na Twitteru.

Mnogi visokoprofilirani korisnici Twittera bore se za podupiranje plavih kvačica koje su pomogle u potvrdi njihovih identiteta i razlikovanju od varalica na platformi društvenih medija. Umjesto toga, Musk zahtijeva da plaćaju od 7,37 eura mjesečno kako bi zadržali potvrđeni status.

Svako može platiti verificiranu kvačicu, bez obzira koristi li se svojim pravim identitetom ili ne, jer novi sistem verifikacije ne zahtijeva provjeru identiteta – provjeru koja je bila obavezna u starom sistemu za takozvane “ugledne” račune.

Drugi računi New York Timesa, poput njegovih stranica s poslovnim vijestima i mišljenjima, još uvijek imaju plave ili zlatne kvačice, kao i više novinara te novinske kuće.

– Ne planiramo plaćati mjesečnu naknadu za status kvačice za naše institucionalne Twitter račune. Također nećemo nadoknaditi novinarima za Twitter Blue za lične račune, osim u rijetkim slučajevima kada bi taj status bio neophodan za potrebe izvještavanja – kazali su iz Timesa.

Promjena je dovela do još jedne runde lažnih predstavljanja, pri čemu je jedan potvrđeni korisnik promijenio svoje ime i profilnu sliku u onu New York Timesa.

Associated Press, koji je rekao da također neće platiti za kvačice, još uvijek je imao provjerene oznake na svojim računima kao i mnoštvo drugih novinskih i medijskih organizacija, uključujući Buzzfeed, Washington Post i LA Times.

Još jedna promjena izazvala je zaprepaštenje brojnih verificiranih korisnika. Sada ne postoji način da se kaže koji su korisnici platili za Twitter Blue, a koji imaju naslijeđene verificirane račune, budući da poruka na potvrđenim kvačicama sada glasi: “Ovaj račun je verificiran jer je pretplaćen na Twitter Blue ili je naslijeđeni verificirani račun”.

Brojni naslijeđeni verificirani računi tweetali su direktno Elonu Musku tražeći od njega da ukloni njihove kvačice.

Troškovi održavanja kvačica kreću se od 7,36 eura mjesečno za pojedinačne web korisnike do početne cijene od 920 eura mjesečno za provjeru organizacije, plus 46 eura mjesečno za svaki račun pridružene osobe ili zaposlenika.

Slavni korisnici od košarkaške zvijezde LeBrona Jamesa do Williama Shatnera iz Zvjezdanih staza izjavili su da neće plaćati verifikaciju, dok je glumac Seinfelda Jason Alexander obećao napustiti platformu ako Musk uzme svoj plavi ček.

Bijela kuća također odbija platiti premium račune, navodi se u dopisu poslanom osoblju. Iako je Twitter dodijelio besplatnu sivu oznaku za predsjednika Joea Bidena i članove njegovog kabineta, osoblje na nižim nivoima neće dobiti Twitter Blue pogodnosti osim ako to sami ne plate.

Nakon što je u oktobru kupio Twitter za 40,5 milijardi eura, Musk je pokušavao povećati prihode posrnule platforme tjerajući više ljudi da plaćaju premium pretplatu.

Uz zaštitu slavnih osoba od imitatora, jedan od glavnih razloga Twittera za označavanje profila plavom kvačicom prije otprilike 14 godina bio je provjera političara, aktivista i ljudi koji se iznenada nađu u vijestima, kao i malo poznatih novinara na male publikacije širom svijeta, kao dodatni alat za suzbijanje dezinformacija koje dolaze s računa koji lažno predstavljaju ljude.

Muskov potez da implementira uslugu pretplate bio je katastrofa, donijevši poplavu lažnih računa, uključujući one koji se lažno predstavljaju kao Nintendo, farmaceutska kompanija Eli Lilly i Muskove kompanije Tesla i SpaceX. Twitter je morao privremeno obustaviti uslugu nekoliko dana nakon pokretanja.

Izvor: EuroNews

About The Author