TAKMIČENJE U BRZOM JEDENJU ČVARAKA: Stara vijest ponovo aktuelna

Priča je zamršenija nego što se čini na prvo čitanje

TAKMIČENJE U BRZOM JEDENJU ČVARAKA: Stara vijest ponovo aktuelna

Mi rođeni sedamdeset i neke pamtimo period između 25. i 29. novembra kada su se slavili Dan državnosti BiH i Dan republike, a samoupravljači su, uz prešutnu saglasnost Socijalističkog saveza, te revolucionarne dane spajali u više neradnih.

Tih četiri ili pet dana su neki koristili za putovanja, najčešće na selo da se obiđu roditelji, braća i sestre, a kad smo već tu, i da se spremi posjek, tj. zakolje krava, tele, ovca, svinja, sve u zavisnosti od materijalnih mogućnosti, etničke i vjerske preferencije. Ti neradni dani su iskorišteni ne samo za klanje već i za spremanje svih suhomesnatih poslastica: krvavica, kobasica, švargli, čvaraka, masti, podrobca i čega još sve ne.

Socijalističke Jugoslavije više nema, ali se zimnica i dalje sprema.

Čemu ovakav uvod?

Prije neki dan, tačnije 30. novembra,  tviter je bio okupiran informacijom o jednom vrlo čudnom događaju u Prijedoru. Elem, osoba koja se predstavlja kao @nanidadana je objavila, bez bilo kakvog komentara, skrinšot sljedećeg sadržaja:

 

 

Naravno, ovo je izazvalo reakcije i komentare, među kojima preovladavaju oni koji govore o srpskoj superiornosti i vraćanju Mirsada i Emira na „fabričko podešavanje“, odnosno veri pradedovskoj.

Ali, uvijek ima ali…

Prvo „ali“ je to što je ovo vijest stara osam godina, tj. prvi put se pojavila 16. decembra 2014. godine, ali to nigdje ne možemo da vidimo u prvobitnom tvitu, što znači da i bajata vijest može postati vijest.

 

I dok srpske patriote seire nad još jednom pobjedom srpskih gena nad islamom, ne pada im na pamet da se zapitaju da li Mirsad i Emir sebe uopšte doživljavaju kao muslimane ili su im primarni neki drugi identiteti?

Njihov svijet je jednostavan: svaki Mirsad i Emir su muslimani i nema tu šta da se pita ili razmišlja.

Opet, ovdje priča postaje još zamršenija.

Drugoplasirani jedač čvaraka Emir Hodžić, koji već odavno ne živi na našim prostorima, poznat je po nečemu drugom.

On je prva osoba u Prijedoru koja je poslije rata stavila bijelu traku na rukav i izašla na Trg u znak sjećanja na Bošnjake i Hrvate koje je 1992. godine Krizni štab opštine Prijedor primorao da svoje kuće i stanove označe bijelim zastavama i da stave bijele trake na ruke ukoliko se kreću gradom.

Ostaje otvoreno pitanje da li će svi oni Srbi koji su podijelili ovaj tvit koji je objavila @nanidadana imati dovoljno hrabrosti i poštenja da prihvate Emirov performans sa bijelom trakom kao što su prihvatili njegovo „iskreno vraćanje“ hrišćanskim korijenima?

S druge strane, nije lako ni „pravim Bošnjacima“, jer oni će prihvatiti bijelu traku kao njihovu, ali će Emira prezirati jer je izdao svoju vjeru.

Nisam siguran da mogu da nešto pametno zaključim osim da se čuvate društvenih mreža i brzopletog donošenja zaključaka na osnovu informacija objavljenih na njima.

About The Author