Rat na TikToku: Kako se ruska invazija na Ukrajinu odrazila na najmlađu publiku društvenih mreža

Iz TikToka kažu da pomno prate situaciju kako bi odgovorili na nove trendove i uklonili sadržaj koji krši pravila, uključujući štetne dezinformacije i promoviranje nasilja

Rat na TikToku: Kako se ruska invazija na Ukrajinu odrazila na najmlađu publiku društvenih mreža

Kada je Rusija prošle sedmice napala Ukrajinu, neki od najmlađih korisnika društvenih mreža doživjeli su sukob s prve linije na TikToku. Videozapisi ljudi koji se okupljaju i plaču u skloništima bez prozora, eksplozije u urbanim okruženjima i projektili koji udaraju po ukrajinskim gradovima dominirali su aplikacijom umjesto uobičajene ponude modnih, fitness i plesnih videa.

Influenceri na ukrajinskim društvenim mrežama prenijeli su tmurne prizore ljudi umotanih u deke u podzemnim skloništima i vojnih tenkova na ulicama uz fotografije nasmijanih prijatelja u restoranima koji odaju počast mirnijim uspomenama na njihove rodne gradove.

Pozivali su svoje sljedbenike da se mole za Ukrajinu, doniraju za podršku ukrajinskoj vojsci i posebno su tražili od ruskih korisnika da se pridruže antiratnim naporima.

Ruska invazija na Ukrajinu, koju su Rusi nazvali “specijalnom operacijom”, posljednji je primjer uloge koju je TikTok imao u donošenju vijesti i aktualnih događaja širokoj publici generacije Z. Njegov slavni algoritam poznat je po posluživanju trendovskog sadržaja čak i ako korisnici ne prate određene ljude, što omogućuje da teme brzo postanu viralne među milijardu mjesečnih korisnika.

Aplikacija je postala toliko utjecajna u ovom sukobu da je ukrajinski predsjednik Volodymyr Zelenskiy apelirao na “TikTokerse” kao grupu koja bi mogla pomoći u okončanju rata, u govoru usmjerenom prema ruskim građanima. Neki TikTokeri su nastavili gdje je političar stao.

Ukrajinska putopisna blogerica Alina Volik, koja ima više od 36.000 pratitelja na TikToku, napravila je pauzu od objavljivanja najzanimljivijih detalja svojih putovanja u Egipat, Španiju i Tursku, kako bi učitala videozapise života u invaziji, ruksaka za hitne slučajeve ispunjenih potrepštinama prve pomoći i zapečaćenih prozora za zaštitu od krhotina stakla u eksploziji.

U TikTok videozapisima objavljenim u ponedjeljak, Volik je također pozvala svoje međunarodne pratitelje da gledaju njezine Instagram Storyje kako bi “vidjeli istinu” o Ukrajini.

Volik je Reutersu rekla da se želi boriti protiv dezinformacija u ruskim vijestima u kojima se tvrdi da je u pitanju “vojna operacija”, a ne rat koji šteti Ukrajincima.

Montaže stambenih zgrada uništenih projektilima, prazne police trgovina i dugi redovi automobila nagomilanih ispred benzinskih pumpi mogli su se vidjeti na TikTok stranicama vrhunskih ukrajinskih utjecajnih osoba.

Ruski utjecajni TikTokeri također su otvorili aplikaciju kako bi podijelili svoju reakciju. Niki Proshin, koji ima više od 763.000 TikTok pratitelja, rekao je u videu u četvrtak da “normalni ljudi” u Rusiji ne podržavaju rat.

– Niko od mojih prijatelja i niko od ljudi s kojima razgovaram nije podržao ove – kazao je misleći na invaziju na Ukrajinu.

U ponedjeljak je ruski komunikacijski regulator Roskomnadzor zatražio da aplikacija prestane uključivati ​​sadržaje koji se odnose na vojsku u postove preporučene maloljetnicima, rekavši da je veći dio sadržaja proturuskog karaktera.

Istraživači dezinformacija na internetu upozorili su da su lažne informacije o sukobu sada pomiješane s autentičnim i da su se naširoko proširile na TikTok i druge tehnološke platforme uključujući Meta Platforms (FB.O) Facebook, Twitter (TWTR.N) i Alphabet Inc (GOOGL.O ) YouTube.

Snimke vojne simulatorske video igre Arma 3, slike eksplozija iz izraelsko-palestinskog sukoba u Pojasu Gaze, stare snimke jake paljbe i animacije aviona dijeljene su na društvenim mrežama kao da prikazuju posljednju rusku invaziju na Ukrajinu.

– Nastavljamo pomno pratiti situaciju, s povećanim resursima kako bismo odgovorili na nove trendove i uklonili sadržaj koji krši pravila, uključujući štetne dezinformacije i promoviranje nasilja -rekao je glasnogovornik TikToka, dodajući da sarađuje s organizacijama za provjeru činjenica.

Neki ukrajinski korisnici TikToka postavili su svoju misiju dijeljenju informacija i širenju vijesti sa zapadnom publikom.

– Želim da ljudi shvate da ovo nije šala, ovo je ozbiljna situacija s kojom se Ukrajinci suočavaju – kazala Marta Vasyuta, 20, u intervjuu u ponedjeljak.

Jedan od Vasyutinih TikTok videa pokazao je nešto što se činilo kao projektil na nebu s natpisom “Kijev 4:23 ujutro”. Do ponedjeljka je imao više od 131.000 komentara dok su korisnici upućivali molitve i izrazili nevjericu.

Izvor: Reuters

About The Author