PROĐI SA MNOM KROZ VOKATIV

IZDVAJAMO

Jedan od autora udžbenika Vlado Đukanović, kao i urednica BIGZ-a Olivera Đikanović pravdali su svoj izbor time što je navedeni primer iz popularne kulture blizak deci. To je tačno, lakše je učiti gramatiku na poznatoj materiji, ali deci su bliski i drugi primeri iz muzike koja se servira s komercijalnih medija, podjednako loši kao “lepi grom”, pa nije jasno zašto je izbor pao baš na osuđenu kriminalku, udovicu ratnog zločinca Željka Ražnatovića Arkana i naslednicu njegove – eufemistički rečeno – sumnjivo stečene imovine.

PROĐI SA MNOM KROZ VOKATIV

Reakcija javnosti povodom Cecinih stihova urodila je plodom, ali ko zna šta je ministarstvu promaklo u drugim udžbenicima

Piše: Tomislav Marković

Ministar prosvete u Vladi Srbije Mladen Šarčević zatražio je od Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja da iz Radne sveske za srpski jezik za peti razred osnovne škole izbaci zadatak u kom se nalaze stihovi koje peva Ceca Ražnatović. A tražio je i da se kazne odgovorni za ovaj propust. Tako da petaci uskoro više neće učiti da prepoznaju vokativ na primeru stihova “A sećaš li se, lepi grome moj, nekada je tlo pod nama pucalo”.

Do pre nekoliko dana ministar nije ni znao da se dotični stihovi, koje je za Cecu napisala Marina Tucaković, nalaze u udžbeniku, a izgleda da to nije znao niko ni u Zavodu. Ministarstvo i Zavod su samo odobrili udžbenik, ali se nisu previše udubljivali u sadržaj dok se na društvenim mrežama nije pojavila fotografija stranice sa inkriminisanom kiticom, nakon čega je usledila žestoka reakcija javnosti.

Jedan od autora udžbenika Vlado Đukanović, kao i urednica BIGZ-a Olivera Đikanović pravdali su svoj izbor time što je navedeni primer iz popularne kulture blizak deci. To je tačno, lakše je učiti gramatiku na poznatoj materiji, ali deci su bliski i drugi primeri iz muzike koja se servira s komercijalnih medija, podjednako loši kao “lepi grom”, pa nije jasno zašto je izbor pao baš na osuđenu kriminalku, udovicu ratnog zločinca Željka Ražnatovića Arkana i naslednicu njegove – eufemistički rečeno – sumnjivo stečene imovine.

Kao što su autor i izdavač podilazili lošem ukusu učenika, iako im to nije posao, već da đake obrazuju i prosvećuju – tako i ministar sada podilazi javnosti koja se razbesnela zbog Cecinih stihova, iako time krši proceduru za izmenu sadržaja udžbenika. Umesto da ustanove za koje je nadležan dovede u pristojno stanje, Šarčević radije pribegava zakasneloj improvizaciji.

U čitavoj priči je pozitivno to što je reakcija javnosti urodila plodom i to ekspresno. Pošto je ministar skloniji palijativnim merama nego izgradnji institucija, roditeljima ostaje da pažljivo pročešljaju i ostale školske udžbenike. Ko zna šta je sve promaklo Ministarstvu prosvete i Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

About The Author