Poznati brendovi odustaju od oglašavanja na društvenim mrežama kao odgovor na govor mržnje

Iako se neke od firmi nisu zvanično priključile kampanji #StopHateforProfit, prestale su s plaćenim oglašavanjem

Poznati brendovi odustaju od oglašavanja na društvenim mrežama kao odgovor na govor mržnje
Foto: news.abs-cbn.com

Starbucks je objavio da će obustaviti oglašavanje na platformama društvenih medija kao odgovor na govor mržnje, a glasnogovornik firme kazao je za BBC da ta odluka neće uključivati YouTube, čiji je vlasnik Google.

Na taj način Starbucks se pridružio svjetskim brandovima uključujući Coca-Colu, Diageo i Unilever koji su nedavno uklonili oglašavanje s društvenih platformi.

Najavili su da će nastaviti razgovore s medijskim partnerima i organizacijama za građanska prava kako bi zaustavili širenje govora mržnje, ali i da će nastaviti oglašavanje na društvenim mrežama bez plaćene promocije.

To je uslijedilo nakon što je Coca-Cola zatražila “veću odgovornost” firmi na društvenim medijima. Coca-Cola će zaustaviti oglašavanje na svim platformama društvenih medija na globalnom nivou, dok je Unilever, vlasnik sladoleda Ben&Jerry, rekao da će zaustaviti oglašavanje na Twitteru, Facebooku i Instagramu u Sjedinjenim Američkim Državama „barem“ u 2020. godini.

Najave su uslijedile poslije kontroverznih odluka Facebooka oko pristupa moderiranju sadržaja na toj platformi. Međutim, Facebook je u petak objavio da će početi etiketirati potencijalno štetne ili obmanjujuće postove.

Osnivač te društvene platforme Mark Zuckerberg kazao je da će također biti zabranjeno oglašavanje koje sadrži tvrdnje da su ljudi određene rase, etničke pripadnosti, nacionalnog porijekla, vjerske pripadnosti, kasta, seksualne orijentacije, rodnog identiteta ili imigracijskog statusa – prijetnja drugima.

Organizatori kampanje #StopHateforProfit koja je Facebook optužila da ne čini dovoljno u zaustavljanju govora mržnje i dezinformacija, kazali da male promjene koje najavljuju neće riješiti problem.

Starbucks je rekao da, iako obustavlja oglašavanje na nekim društvenim platformama, neće se pridružiti kampanji #StopHateForProfit kojoj se pridružilo od 150 firmi, pauzirajući oglašavanje u znak podrške toj kampanji.

Coca-Cola je također rekla CNBC-u da obustavljanje oglašavanja ne znači pridruživanje kampanji, ali su pozvali Zuckerberga da poduzme daljnje korake u zaustavljaju govora mržnje.

Zatražili su uspostavljanje trajne stavke građanskih prava unutar Facebooka, osiguranje nezavisne revizije postova koji su govor mržnje ili dezinformacije na temelju identiteta te nađu mehanizme za pronalaženje i uklanjanje javnih i privatnih grupa koje objavljuju takav sadržaj.

U intervjuu za Reuters, jedan od organizatora kampanje rekao je da će također pozvati evropske firme da se pridruže bojkotu.

– Sljedeća aktivnost je globalni pritisak – kazao je izvršni direktor Common Sense Media Jim Steyer, dodajući da se nada da će evropski regulatori zauzeti čvršći stav prema društvenim medijima poput Facebooka.

U junu je Evropska komisija objavila nove smjernice za firme koje podnose mjesečne izvještaje o tome kako postupaju s dezinformacijama vezanim za koronavirus.

Prošle godine Facebook je zabilježio 27-postotni rast prihoda od oglašavanja u odnosu na prethodnu godinu.

Izvor: BBC

About The Author