Nema cenzure u srbijanskim štampanim medijima

Sedmičnjaci su u kontinuitetu aktivni učesnici političkog života u Srbiji i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka

Nema cenzure u srbijanskim štampanim medijima
Foto: Sputnik Srbija

U štampanim medijima u Srbiji ne postoji cenzura, kao ni tema koja ne može biti obrađena, pokazalo je istraživanje sedamnaestog broja Kvartalnog Medijametra u kome su obrađeni tekstovi s naslovnih strana dnevnih novina i sedmičnjaka.

Na današnjoj konferenciji za štampu u Medija centru, pojašnjen je metod, uzorak i rezultati istraživanja za period od januara do aprila ove godine.

Autor analize i politički analitičar Dejan Vuk Stanković koji je uradio diskurzivnu analizu sedmičnjaka (Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat), kazao je da je opći zaključak istraživanja da postoji pluralizam kao i sloboda misli i izražavanja, dodajući da mu smeta kada neko govori da nema slobode medija u Srbiji.

Sedmičnjaci su u kontinuitetu aktivni učesnici političkog života u Srbiji i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka, izjavio je Vuk Stanković.

Dodao je da postoji izrazito negativna, kontinuirana, vrlo sveobuhvatna negativna kampanja gdje se predsjednik Srbije Aleksandar Vučić identificira s političarom koji ne poštuje Ustav, ne poštuje zakone i vlada autoritativno prema svom hiru.

Vuk Stanković ocjenjuje da se zbog podizanja političke temperature, u javnosti često uvode i novi elementi koji još više radikaliziraju političku scenu, pa se Vučićeva vlast poistovjećuje s nekim nenormalnim stanjem i nerijetko identificira s fašističkom.

– Taj kritički diskurs ne obiluje samo racionalnim argumentima već ima za cilj prije svega da podstakne revolt, bijes, indignaciju kod čitalaca i da se da neka vrsta podrške čitavoj opozicionoj stvari – istaknuo je Vuk Stanković.

Dodaje da je pored „konstantno dominantne negativne opsesije predsjednikom Aleksandrom Vučićem, izražen i negativan odnos prema važnim društveno-sociološko-ekonomskim pitanjima, procesu euro-integracija, kosovskom dijalogu, regionalnoj politici“.

Na uzorku od 2.251 tekstom s naslovnica dnevnih novina, rezultati istraživanja i zaključci analize kažu da je senzacionalističko izvještavanje sve prisutnije u svim štampanim medijima.

Medijska analitičarka Danica Laban kazala je da naslovi u gotovo 40 postoo tekstova ne zadovoljavaju standarde profesionalnog izvještavanja i sadrže formulacije koje nisu u skladu sa sadržajem teksta.

Ona je izjavila da je najzastupljenija riječ u naslovima Srbija, potom Vučić, a slijede Kosovo i Putin (predsjednik Rusije Vladimir Putin).

Kada je riječ o pojedinačnim akterima, najveći broj tekstova na naslovnicama dnevne štampe u posmatranom periodu, imao je predsjednik Srbije Aleksandar Vučić, izjavila je Laban.

Ona je objasnila da je Vučić najprisutniji u dnevnom listu Danas, a najmanje u Politici. Od opozicionih lidera najviše je zastupljen Dragan Đilas.

Laban je dodala da od svih političkih aktera najviše negativnih tekstova je napisano o Vučiću i da su ti tekstovi najzastupljeniji u Danasu, dok je najveći broj pozitivnih tekstova sada prvi put zabilježen u listu Večernje novosti.

Ipak, ocijenila je da istraživačko novinarstvo u dnevnim štampanim medijima praktično ne postoji.

Izvor: Cenzolovka.rs

About The Author