Svjetska zdravstvena organizacija kazala je da je novi koronavirus donio sa sobom i izazov zvani „infodemija“, a tema širenja dezinformacija i „lažnih vijesti“ na vrhu je problema pandemije dok društvene mreže i tehnološke platforme u tom smislu igraju centralnu ulogu.
Covid-19 prisilio je mnoge firme da rade na daljinu, a tehnološke platforme i kompanije s društvenim medijima nisu izuzete iz toga.
No, u mnogim slučajevima moderatori koji procjenjuju da li sadržaj krši uvjete korištenja na platformama uglavnom nisu u mogućnosti to raditi kod kuće, pa su firme poput Googleovog YouTubea, Facebooka i Twittera najavile da će krenuti u automatsku procjenu sadržaja.
Međutim, samo nekoliko dana nakon te objave Facebooka, pojavili su se izvještaji da se na društvenim mrežama blokiraju postovi i vijesti Buzzfeeda, USA Todaya, Seattle Timesa i Dallas Morning Newsa.
Novinari se oslanjaju na ove platforme kako bi izvještavali te bez obzira na razloge uklanjanja novinarskog sadržaja, mora se uspostaviti sistem razaznavanja kada to utiče na vijesti, upozoreno je otvorenom pismu novinarskih strukovnih udruženja upućenom firmama i platformama.
– Trebali bismo biti u stanju pratiti i analizirati ove podatke, jer znamo da filtriranje sistema kako bi se uklonio ekstremistički sadržaj ili sadržaj zaštićen autorskim pravima može rezultirati uklanjanjem legitimnog novinarskog materijala i tako predstavljati kršenje slobode medija – upozoreno je.
Stoga je 75 organizacija i istraživača pozivalo društvene medije i platforme da na bolji način urede tu oblast jer će bez tih podataka novinarima biti gotovo nemoguće izvještavati o „infodemijskom“ aspektu Covida-19.