Musk izgubio slučaj protiv Centra za suzbijanje digitalne mržnje

Oglašivači su masovno napustili X otkako je Musk preuzeo upravu, obećavajući da će X učiniti bastionom slobode govora

Musk izgubio slučaj protiv Centra za suzbijanje digitalne mržnje
elon_musk_royal_society

Kalifornijski sudac u ponedjeljak je odbacio tužbu vlasnika X-a Elona Muska protiv neprofitne organizacije koja proučava dezinformacije i govor mržnje zbog isticanja nedostataka društvene mreže.

Musk je u augustu tužio Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), optuživši ih da provode “kampanju zastrašivanja kako bi otjerali oglašivače”. Grupa je objavila istraživanje koje je pokazalo da je govor mržnje procvjetao na X-u (bivši Twitter) nakon što ga je Musk preuzeo 2022. godine.

Okružni sudac SAD-a Charles Breyer odbacio je tužbu u ponedjeljak, presudivši da Musk definitivno nije pobornik slobode govora za kojeg se predstavlja.

CCDH je “podnio svoj teret u prvom koraku analize protiv SLAPP-a”, napisao je Breyer u presudi. Strateške tužbe protiv učešća javnosti, su namijenjene cenzuri, zastrašivanju ili ušutkavanju kritičara opterećujući ih troškovima pravne odbrane dok ne odustanu od svoje kritike.

– Ponekad je nejasno šta pokreće parnicu, a samo čitanjem između redova tužbe može se pretpostaviti prava svrha tužitelja. U ovom slučaju radi se o kažnjavanju optuženih zbog njihovog govora – primijetio je Breyer.

Sud je također primijetio da je motivacija X Corp.-a za pokretanje ovog slučaja očita. X Corp. pokrenuo je ovaj slučaj kako bi kaznio CCDH za publikacije koje su kritizirale X Corp i kako bi odvratio druge koji bi se željeli uključiti u takvu kritiku.

Musk je nagovijestio da namjerava pokrenuti pravni postupak protiv CCDH-a u junu, kada je matična kompanija X-a X Corp poslala neprofitnoj organizaciji pismo u kojem optužuje grupu za iznošenje “niza neutemeljenih tvrdnji koje se čine smišljene da općenito naštete Twitteru i njegovom digitalnom oglašavanju“.

X Corp je tvrdio da je neprofitna organizacija finansirana od X-ovih konkurenata ili stranih vlada. U pismu se posebno citira istraživanje o govoru mržnje na X-u koje je centar objavio u julu. Jedan od dokumenata koje je organizacija objavila otkrio je da X nije poduzeo ništa protiv 99 od 100 Twitter Blue računa koje je centar prijavio zbog “tweetanja mržnje”.

Ali Breyer je otkrio da tvrdnje X Corpa o navodno pogrešnim publikacijama CCDH-a “pružaju jedinu podršku tvrdnji X Corpa da mu je nanesena šteta.”

Oglašivači su masovno napustili X otkako je Musk preuzeo upravu, obećavajući da će X učiniti bastionom slobode govora. Posljednji egzodus bio je u novembru, nakon što je eksplozivni izvještaj Media Matters otkrilo da je X postavljao oglase za robne marke uključujući Apple, Bravo, IBM, Oracle i Xfinity pored postova koji promoviraju Hitlera i nacistička uvjerenja.

Kao rezultat toga, vrijednost platforme je pala. X vrijedi samo djelić od 44 milijarde dolara koliko je Musk platio za njega – prema Muskovoj vlastitoj procjeni, vrijednost X-a možda je pala za 90 posto.

Izvor: New Republic

About The Author