Evropska tijela za zaštitu potrošača poslali su poruku vlasniku Facebooka Meti da poduzme mjere kako bi ublažila strahove evropskih potrošačkih grupa u vezi s novim modelom “plati ili pristani” ili će se suočiti s daljnjim mjerama.
Pokrenut krajem prošle godine, Metin sistem znači da korisnici moraju platiti kako bi izbjegli prikupljanje podataka ili pristati dijeliti svoje privatne podatke s Facebookom i Instagramom kako bi nastavili koristiti platforme besplatno.
Evropske grupe potrošača, uključujući Francusku i Španiju, podnijele su žalbe mreži tijela za zaštitu potrošača (CPC) zbog modela plaćanja za privatnost.
Sada su nacionalna tijela za zaštitu potrošača u Evropi poslala pismo Meti, upozoravajući da bi se uvođenje modela “moglo smatrati nepoštenim i protivnim”.
Postoji zabrinutost da je Meta zavela ili zbunila potrošače svojim jezikom, različitim ekranima i drugim praksama dok je uvodila novu šemu.
Meta ima rok do 1. septembra da odgovori na pismo i ponudi rješenja. EU regulatori u Evropskoj komisiji koordinirali su akciju s CPC mrežom.
– Ako Meta ne poduzme potrebne korake za rješavanje postavljenih problema, tijela CPC-a mogu odlučiti poduzeti mjere provedbe, uključujući sankcije – stoji u saopćenju Komisije.
Meta se suočila sa žestokim nadzorom nad modelom zbog zabrinutosti oko privatnosti korisnika. Ranije ovog mjeseca regulatori EU-a optužili su Metu za kršenje novih pravila tržišne konkurencije bloka s modelom za koji je Bruxelles rekao da prisiljava korisnike na “binarni izbor”.
Agustin Reyna, generalni direktor krovne grupe za evropske potrošačke grupe, pozvao je Metu “da što prije promijeni zaslon za odabir plati ili pristanka i to na način koji će potrošačima omogućiti pošten i slobodan izbor”.
Izvor: AFP