KONFERENCIJA: Predstavljanje nacrta zakona o reguliranju transparentnosti medijskog vlasništva, pluralizma informacija i oglašivačkog tržišta u Bosni i Hercegovini

Završna konferenciju  projekta „Mediji i javni ugled“ na kojoj će biti predstavljeni nacrti zakona za reguliranje transparentnosti medijskog vlasništva, pluralizma informacija i oglašivačkog tržišta u Bosni i Hercegovini biće održana 17. decembra 2018.  u Sarajevu (hotel Novotel -Bristol),  sa početkom u 11 sati.   Za razliku od zemalja EU, Bosna i Hercegovina do sada nije imala  sveobuhvatan zakon o […]

KONFERENCIJA: Predstavljanje nacrta zakona o reguliranju transparentnosti medijskog vlasništva, pluralizma informacija i oglašivačkog tržišta u Bosni i Hercegovini

Završna konferenciju  projekta „Mediji i javni ugled“ na kojoj će biti predstavljeni nacrti zakona za reguliranje transparentnosti medijskog vlasništva, pluralizma informacija i oglašivačkog tržišta Bosni i Hercegovini biće održana 17. decembra 2018.  u Sarajevu (hotel Novotel -Bristol),  sa početkom u 11 sati.  

Za razliku od zemalja EU, Bosna i Hercegovina do sada nije imala  sveobuhvatan zakon o oglašavanju niti je na bilo koji način riješila pitanje transparentnosti medijskog vlasništva i medijskog pluralizma.

Postojeći zakoni i propisi, koji primarno reguliraju druge oblasti, samo  jednim svojim dijelom se odnose na oblast medijskog oglašavanja i finansiranje medija javnim novcem; nisu usaglašeni na cijelom teritoriju države BiH, a u pojedinim segmentima i u praksi djeluju čak i kontradiktorno.

Ovakvo (ne)regulirano i oslabljeno medijsko tržište i tržište oglašavanja jedan su od uzroka lošeg položaja medija, uključujući i novinare i urednike, te su rezultirali različitim oblicima medijskog klijentelizma, neprofesionalnog izvještavanja i/ili nelojalne konkurencije i damping cijena u oblasti marketinga.

Oglašavanje javnih subjekata, vlasništvo nad medijima i finansiranje medija iz javnih budžeta predstavljaju područja sa potencijalnim nedozvoljenim uplivom države u medijsku industriju i  snažnog uticaja na informacije koje se putem medija plasiraju građanima, što je u suprotnosti sa standardima Evropske unije i drugih međunarodnih organizacija,  koje podupiru slobodu izražavanja kroz  zakonit i transparentan rad medija.

Sve su to bili razlozi pokretanja projekta „Mediji i javni ugled“ u  junu 2016. godine sa izradom posebnih studija u oblasti transparentnosti medijskog vlasništva, oglašavanja i javno dostupnih informacija o finansiranju medija javnim novcem, te izradom nove zakonske regulative utemeljene na potrebama medijske zajednice u BiH i evropskih standarda transparentnosti medijskog vlasništva, finansiranja i oglašavanja, a koja će doprinositi  jačanju bosanskohercegovačke medijske industrije u cjelini.

Cilj organiziranja ove, završne konferencije jeste predstavljanje glavnih postignuća projekta „Mediji i javni ugled“ i  dva nova zakona za regulaciju medijskog vlasništva i tržišta oglašavanja i BiH.

Izjave za medije su predviđene u 11:00h.

O projektu: Projekt “Mediji i javni ugled” koji je pokrenut s ciljem promoviranja transparentnosti medijskog vlasništva i legitimnih obrazaca finansiranja medija i oglašavanja u Bosni i Hercegovini. Projekt finansira Evropska unija u Bosni i Hercegovini, a provodi konzorcij kojeg čine Udruga/udruženje BH novinari, Fondacija Mediacentar, Vijeće za štampu i online medije u BiH i NVO JaBiHEU.

bhnovinari.ba

About The Author